Van PocoMail naar Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

GSuelmann

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2000
Hallo,

Ik ben recentelijk over gestapt van PocoMail 4.1 naar Outlook 2007 (NL).
Nu wil ik graag mijn adressenlijst importeren in Outlook maar ik weet niet welke type bestand ik dan moet kiezen.
Moet dit een .csv bestand of iets dergelijks zijn?

Laatst bewerkt:
jawel, maar outlook geeft bij mij niet aan welke extensie ervoor nodig is vandaar..

Hoi,

outlook kan met verschillende bestanden overweg. Csv is daar 1 van
Ik weet alleen niet wat je bij pocomail kan exporteren.

overgens kan je kijken in oulook : bestand>>>import. export. >>gegevens uit een ander programma of bestand ...nu krijg je de lijst van welke bestanden of welke programma's je kan gebuiken voor het importeren.
csv is een :door lijstscheidingstekens gescheiden waarden (windows)

in die lijst staat pocomail niet bij.

Vandaar dat ik ook zij kijk even wat pocomail kan exporteren :shocked:
Maar ik heb even pocomail op mijn computer gezet, en zie dat je daar . csv
kan exporteren.
Dus we gaan als volgt te werk.:
in pocomail gaan we naar bestand>>>export>>address book>>Csv file>>geef het beestje een naam en een plaats >>sluit pocomail>>start oulook>>bestand>>import en export..>>
gegevens uit een ander programma of bestand ...nu krijg je de lijst van welke bestanden of welke programma's je kan gebuiken voor het importeren.
kies voor :door lijstscheidingstekens gescheiden waarden (windows)>>blader naar je bestand>>kies de functie die je wil>>selecteer doelmap>>>selecteer het bestand (vinkje)
kies indien nodig voor:aangepaste velden toewijzen>>hier sleep je de links staande velden naar de juiste plaats rechts bv naam bij naam e-mail bij e-mail etz. doe dit zo volledig mogelijk is 1 keer mischien 10 minuten werk maar je hebt er zoveel gemak van.>>als je dit klaar hebt klik je op ok en vervolgens op voltooien>>>nu staat alles als het goed is netjes in je adres boek.

Bij elkaar is het mischien een kwatier werk maar je hebt er heel veel gemak van dus dat is het wel waard.

PocoMail slaat de mail op als .mbx bestanden in de map C:\Program Files\PocoMail4\Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan