Van printer naar Netwerk printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Hallo allemaal,

Ik heb laatst gezien op een basisschool dat een ltp printer zit aan een soort router en die router gaat weer op het netwerk. Zeg maar printer kabel naar kastje en dat kastje zit weer een netwerk kabel aan aan de router van internet enzovoort. Weet iemand of dat ook thuis bij mij kan. inprinciepe kan dat wel denk ik. Maar kan het ook een gewone printer zijn ik heb een HP840 C en een HP PSC 1315 deze laatste werkt op USB. Weet iemand of ik dus een netwerk printer kan aansluiten en waar ik zo iets kan kopen en hoe duur is zo iets ongeveer?

Met vriendelijke groet,

Pim

Het kastje waar je op doelt is een zgn printerserver. Printerservers voor USB, LPT en USB + LPT zijn met draad of draadloos op een netwerk aan te sluiten. Een printerserver wordt in het netwerk gezien als gebruiker en krijgt ook een eigen IP adres. Printerservers zijn te koop in de betere PC winkels. Prijzen vanaf € 70,- tot € ......,..
Bij de aanschaf moet je er wel op letten dat de printerserver ondersteuning geeft aan het merk en type printer dat je wilt gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan