van query naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Ik wil vanuit een query een Excel-file aanmaken en dit automatisch openen. Het lukt wel indien ik via een query een "tussentabel" aanmaak en deze tabel via "DoCmd.TransferSpreadsheet" naar een Excel-file omzet en dan open. Het lukt niet indien ik de query in het DoCmd zet. Hierbij de code.
Code:
Private Sub cmbExport_Click()
    Dim sqlExportNaarExcel As String
    Dim xlApp As Excel.Application

Set xlApp = CreateObject("Excel.Application")

If IsNull(Keuzelijst45) Then
        info (1)
    Else
        sqlExportNaarExcel = "SELECT data_kwaliteitskaarten.Kwaliteitskaarten, data_kwaliteitskaarten.Eva_datum, data_kwaliteitskaarten.Eva_kwaliteit " & _
            "FROM data_scholen INNER JOIN ((data_doorlichtingen INNER JOIN data_kwaliteitskaarten ON " & _
                "data_doorlichtingen.Doorlichting_ID_1 = data_kwaliteitskaarten.doorlichting_ID_1) " & _
            "INNER JOIN data_evaluaties ON data_kwaliteitskaarten.Kaart_ID_2 = data_evaluaties.Kaart_ID_2) " & _
            "ON data_scholen.NR_Instelling_1 = data_doorlichtingen.NR_Instelling_1 " & _
            "WHERE (((data_scholen.NR_Instelling_1) = " & Me.NummerVanDeInstelling & ") And " & _
            "((data_doorlichtingen.datum_doorlichting) = " & Me.Ctl0SubformulierDataDoorlichtingenEvaluatie.Form!DatumDoorlichting & ")) " & _
            "ORDER BY data_scholen.Schoolnaam, data_doorlichtingen.datum_doorlichting;"

DoCmd.TransferSpreadsheet acExport, acSpreadsheetTypeExcel12, sqlExportNaarExcel, "C:\OpDo-FE\BasisDraaiGrafiek\ExportNaarExcelVoorGrafiek", True

xlApp.Workbooks.Open "C:\OpDo-FE\BasisDraaiGrafiek\ExportNaarExcelVoorGrafiek"
        xlApp.Visible = True

Set xlApp = Nothing
    End If
End Sub

Je kunt alleen opgeslagen objecten exporteren. En dat kan een tabel zijn, maar ook een opgeslagen selectiequery. Wat dus niet kan is een SQL statement exporteren. Overigens moet je die dan ook nog wel eerst uitvoeren, als dat wél zou kunnen. En dat doe je ook niet :)

Ik dacht het wel dat het met objecten te maken had. Bedankt voor de info.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan