van R4 naar R4i

Status
Niet open voor verdere reacties.

smiley

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2005
Berichten
34
Hallo,

Ik zit er over te denken een nintendo dsi te kopen.
Voor mijn ds lite heb ik zo'n kaartje met meerdere spellen erop, een R4.
Nu heb ik gelezen dat ik voor de dsi een ander R4 kaartje moet hebben, een R4i.
Mijn vraag is nu....kan ik wel het "oude" sandisk micro sd kaartje gebruiken??
 
ja, dat moet geen probleem zijn, alleen moet je dan wel nieuwe software op dat kaartje zetten, maar je spellen ben je niet kwijt
 
ja, dat moet geen probleem zijn, alleen moet je dan wel nieuwe software op dat kaartje zetten, maar je spellen ben je niet kwijt

Oke, bedankt voor je antwoord.
Dat moest ik even weten.
Ik weet nu (eindelijk) hoe ik spellen kan downloaden en hoe ik ze op het sd kaartje kan zetten, dus dat is het probleem niet. Maar het leek mij zonde om een nieuwe te kopen terwijl ik de oude kan gebruiken.
Er moet dus wel andere software op het sd kaartje die bij het nieuwe R4i kaartje past?
Dat ben ik ergens tegen gekomen, dus dat moet wel te downloaden zijn denk ik.

Fijn dat jullie mij altijd wel weer een beetje opweg helpen!
Thanx!:thumb:
 
Ik heb zelfs ook een dsi, maar ik was vorige week zo stom om een upgrade naar firmware versie 1.4 te doen, mijn flashcard ondersteunt die firmware niet meer, dus ik was genoodzaakt om een nieuwe flashcard te kopen,
Dus let even op dat je meteen een flashcard koopt die v1.4 ondersteunt (staat meestal ook wel op de doos!)
 
Hallo smiley,

Ik adviseer niet een R4 kaart te kopen, dit omdat er erg veel clonen van zijn. En van de R4 kaart kun je de bootloader niet veranderen. Daar kwam ik dus ook achter na een update van de dsi door nintendo. Heb nu een M3i zero, en bevalt erg goed.

Groetjes Erik Rothuis
 
M3i mag dan wel de beste zijn, hij is wel de duurste, zolang je je dsi niet update heb je geen gezeur met je r4i kaartje en heb je hem al voor zo;n 8 doller inclusief verzendkosten, maar het is jouw keuze
 
Mag dan wel wat duurder zijn Geerrritt, maar minimaal 2 keer per maand update van de firmware cheatcodes. Zodat alle spellen ook werken, en dat kun je lang niet zeggen van een R4. Maar de keuze is aan jezelf. Ik koop liever iets dat zeker blijft werken.

Groetjes Erik Rothuis
 
mhhh.....update???
ik heb met m'n ds nog nooit een update gedaan? zou ook niet weten hoe!
is dat nodig dan?:shocked:
pff de 1 zegt dit, de ander dat.....word nog moeilijk! :confused:
haha
 
ik weet niet of met ds lite ook kan, maar met dsi moet je een update uitvoeren om de ds shop te kunnen gebruiken
 
oke....
nou ik hoor het al.
zodra ik de dsi heb, zal ik wel vaak hier te vinden zijn met m'n (onnozele) vragen!
was al blij dat ik eindelijk wist hoe ik spellen kon downloaden en erop zetten!
met een beetje hulp moet het wel goed komen!
toch???
 
De firmware van een ds is niet te updaten, wel die van een dsi. Wel kun je de firmware van de romkaarten updaten, zodat de nieuwere spellen ook goed werken.

Groetjes Erik Rothuis
 
romkaarten?? is dat dat kleinste kaartje!
firmware?? is dat de software!

ohhh...waarom maken ze het toch zo ingewikkeld!:evil:
nou ja, dit is me ook gelukt dus ik zal er wel uitkomen....hoop ik!

groetjes Barbara:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan