• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van rijen naar tabblad en in kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudi Rombouts

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2002
Ik heb een lijst met +/- 60 rijen gegevens van gebouwen, nu moet ik deze gegevens -1 per gebouw op 1 tabblad zetten en -2- deze gegevens moeten (per tabblab) nu in een KOLOM komen te staan. Is hier een tip voor hoe hier aan te beginnen en niet met knippen en plakken

Reeds bedankt voor een antwoordje

Beste Rudi Rombouts ;)

Zit te sukkelen met de volgende code:

Code:
Sub transponeren()
    Dim y      As Long
    Dim c      As Variant
    y = 2
    For Each c In Range("A1:A60")

If c <> "" Then
   [B][COLOR="red"] c.Rows.EntireRow.Copy Sheets("Blad" & y).Range("A1").Offset(1, 0) = Application WorksheetFunction.Transpose(c)[/COLOR][/B]
'    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
'    :=False, Transpose:=True

y = y + 1
        End If
    Next c
End Sub

Als de code in orde is kan men alles wegschrijven naar de andere tabbladen.

Groetjes Danny.

Voorlopige heb ik het voorneeld van PaulVa gebruikt en dit werkt natuurlijk, doch als ik nu een tweede tabblad bij maak voor het volgende gebouw, moet ik steeds formule per formule gaan aanpassen ( RIJ en KOLOM) is hier ook eventueel een truk voor dat ik dit via .... kopieren of doorvoeren automatisch kan laten gebeuren

Toch reeds bedankt voor de hulp

Volgens mij kan je gewoon de formule
=INDIRECT(ADRES(2;RIJ();;;"Blad1"))
veranderen in
=INDIRECT(ADRES(3;RIJ();;;"Blad1")) voor het tweede blad
en
=INDIRECT(ADRES(4;RIJ();;;"Blad1")) voor het derde blad.
en dan doorvoeren met de vulgreep naar beneden.

Moeten deze rijen gekopieërd worden naar reeds bestaande tabbladen, of moet er telkens eerst een nieuw tabblad aangemaakt worden?

Code:
Sub tst()
For Each cl In Sheets("Blad1").Range("A2:A" & Sheets("Blad1").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
    With Sheets.Add
        With ActiveSheet
            .[A1].Resize(7) = WorksheetFunction.Transpose(cl.Resize(, 7).Value)
            .Name = [A1]
        End With
    End With
Next
End Sub

Heren,

bedankt voor de nodige TIPS en HULP
mijn vraag is met deze opgelost

groetjes en ngmaals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug