• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van rooster naar maandplanning - automatisch??

Status
Niet open voor verdere reacties.

celle013

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
Hallo,

Ik maak roosters in excel, en maak dan handmatig per kind een maandplanning. Alleen dit kost heel veel tijd. Ik vroeg me af of er een manier was om dit excel te laten doen (vast wel!!). Ik heb al zitten zoeken op de site, maar kon het niet vinden. Kan iemand me helpen, of weet iemand een andere vraag waar ik info vandaan kan halen? Alvast bedankt!

Oh ja het voorbeeld is in excel 2007, maar ik maak normaal gesproekn de roosters in de 2003 versie.. Ik weet niet of dit nog uitmaakt.

Groeten, Marcelle

Bijlagen

Hallo Marcelle,

tussen de hapjes en drankjes door.

Misschien zo als in de bijlage?
Heb je lay-out iets aangepast bij de kolom A.

Verder heb ik de namen in blokjes van vier c.q. vijf uitgewerkt.

Zoals in het voorbeeld is "Nadine" er alleen op 10-1-2008 geweest, dus vervalt automatisch 3-1-2008.

Bijlagen

ja!!

Eet smakelijk!!

Dit is inderdaad wat ik bedoel :)
Het is voor mij (als enorme leek) een hoop abacadabra, maar ik heb er wel wat mee zitten spelen.
En als ik ze zo kopieer in een ander bestand blijft ie het gewoon doen zoals opgegeven. Maar als ik dan iets aanpas (bijvoorbeeld de waarde waarnaar hij moet zoeken, of het bereik), dan springt ie meteen op ' #WAARDE! ' :confused:

Hoe kan ik dat aanpassen, dat ie het blijft doen???

Eet smakelijk!!

Het is voor mij (als enorme leek) een hoop abacadabra, maar ik heb er wel wat mee zitten spelen.
En als ik ze zo kopieer in een ander bestand blijft ie het gewoon doen zoals opgegeven. Maar als ik dan iets aanpas (bijvoorbeeld de waarde waarnaar hij moet zoeken, of het bereik), dan springt ie meteen op ' #WAARDE! ' :confused:

dank je.

Probeer dit eens.

Na het kopiëren c.q. plakken op Ctrl+Shift+Enter te drukken.
Het is nl. een matrixformule.

Verneem het wel van je.

Eet smakelijk!!

Excuses,

Topic #5 verkeerd gelezen.
Na dat je er iets aan hebt veranderd (bereik aangepast of zo), dan deze bevestigen met Ctrl+Shift+Enter.

Succes.

Gelukt!!

hij doet t!!!!!!!

En omdat ik nu dingen kon uitproberen, is het ook gelukt om bereik en waardes aan te passen naar wens :cool:.

Gaat me eenhoop tijd schelen, bedankt voor de hulp!!!

Groeten,
Marcelle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan