van router verwisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

markversteeg1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2003
Berichten
133
Ik heb nu via tiscali een adsl verbinding, en daarbij een router gekocht(een zyxel). Maar ik wil nu een andere router, kan dat gewoon?? de router die ik wil hebben is een wireless router 11mbit van E-tech. Kan je die ook gewoon op adsl aan sluiten?? :confused:

thanks
 
Verplaats naar de sectie "Router/Switch/Hub" de vraag gaat tenslotte over een router over.

antwoord: Ja, dat kan meestal wel. Hangt een beetje af van je ADSL modem.
 
Zolang je je MAC adres maar kunt clonen moet het lukken.
Maakt volgens mij niet uit welke router je gebruikt, als het maar past op je (adsl)modem.
 
Ik heb net een e-tech wireless router gekocht, en die wil op mn zyxel prestig 600 aan sluiten. Maar ik moet nu de router instellen. Maar dat lukt niet want mijn provider staat niet in het boekje. Wel kpn,chello ensow. maar geen tiscalli. Dus ik weet nu ook nie hoe ik me wan connection type moet instellen + ip adres,subnetmask,default gateway adress. Mn vraag is best wel verwarrig, maar ik heb er ook de ballen verstand van


thanks
 
ik ben verder aan het spelen gegaan, en ben achter het volgende gekomen, het protocool (zo heet dat tog) dat tiscali gebruikt PPPoA, niet in mijn menu staat van (wan connection type) wel

obtain an ip
static ip
PPPToE
PPTP
l2tp

Zou dit het probleem zijn???

Thanks
 
Ik heb een paar maanden geleden bij een bekende Tiscali ADSL met een Sitecom router verbonden. Dit werkte perfect. Als ik het me goed weet te herinneren moest ik het modem op 'obtain IP adress' zetten. Ik durf het neit met 100 % zekerheid te zeggen maar probeer het is zou ik zeggen. 1 dng weet ik wel, het is géén PPTP want dat is van KPN ADSL (tenzij je op het KPN netwerk zit)

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan