Van Slimline pc naar grote kast help

Status
Niet open voor verdere reacties.

sh00t

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2010
Ik wil mijn computer overclocken maar dat kan niet doordat mijn pc kast nogal klein is en nieuwe hardware past er niet echt goed in.
Dus ik wil een grote kast kopen
budget max 50 euro
wat voor kast zal ik kopen? een goeie gaming kast. Hoef geen lichtjes en lampjes
En is het moeilijk voor beginners zoals ik om zo'n klus te doen? Alles eruit halen en verplaatsen naar andere kast? Is het zo moeilijk?
Ervaring met pc hardware= Wat dingen eruit gehaald en stof vrij gemaakt

Ja hoor, je kan heel gemakkelijk de hele handel eruit schroeven en in een nieuwe kast plaatsen. Wel oppassen dat je afstandhoudertjes plaatst tussen het moederbord en de kast, anders eindigt je systeem in een flits en een rookwolk.

Wat je ook even moet bedenken is dat die slimline kast die je nu hebt waarschijnlijk een voeding heeft die niet of slecht in een "grote" kast past. Voor €50 koop je wel een systeemkast, maar dan zonder (of met een hele zwakke voeding). Omdat je wilt overclocken heb je toch wat power nodig, dus dat wordt niks. Beetje fatsoenlijke voeding (600Watt of meer) kost je al snel € 75,-

Maarreh... overclocken? Onderdelen die in een slimline kast zitten zijn over het algemeen recht-toe-recht-aan onderdelen, doorgaans weinig geschikt om mee te prutsen. Bovendien... overclocken is niet zonder gevaar. Als je niet goed weet waar je aan begint, heb je voor je het weet een paar onderdelen vernield. Denk daar wel aan.

Heb je ervaring? Anders zou ik het absoluut niet doen! ik heb ook een slimline pc, maar daar kan gerust een PCIe kaart in..
Kijk maar eens naar de CM Elite 310... Goede kast met genoeg ruimte..Klik hier voor je prijs!
Betere prijs, met window
Het enige wat je hoeft te doen, is goed onthouden hoe alles in je huidige kast zit.. dan kan je dat in die andere kast toepassen

Laatst bewerkt:
Slimline pc's hebben vaak hun eigen belachelijke formaten, je zal eerst moeten kijken of alle hardware wel ATX formaat is, HP heeft veel Slimline pc's met totaal unieke formaten die je niet in een andere kast kan zetten (zonder de halve kast te herbouwen...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan