Van sub formulier naar record hoofdformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brecoke1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Beste,

Ik heb een pagina aangemaakt met een subformulier en daarin een subsubformulier. Deze pagina is een onderdeel van mijn formulier bedrijven en noemt adressen

Het subformulier bevat adresgegevens en noemt ook "Adressen". Het subsubformulier bevat de types adressen (bv mailadres, facturatieadres, enz.) Dus op elk record van Adressen staat een adres en tevens de reeds bestaande types adressen voor het bedrijf op de eerste pagina. Nu zou ik graag, door het dubbelklikken op één van de type adressen in het subsubformulier naar het juiste subformulier adressen gaan en zou het subsubformulier geupdate moeten worden.

Ik heb al van alles geprobeerd maar ik geraak er niet uit. (Ik heb bv bij dubbel klikken een macro gezet die naar een record gaat met als gemeenschappelijke ID die van de adressen, maar dan gaat hij bij AdressenID naar het eerste record, en dat is niet altijd juist, gezien het adres bij verschillende bedrijven kan horen)

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is en hopelijk kan iemand me helpen??

Ik vrees dat ik het in ieder geval niet snap.... Begin eerst eens met uit te leggen wat je op het hoofdformulier hebt staan. Ik vermoed dat je daar de hoofdgegevens hebt van de bedrijven? En heet dat formulier Adressen?
Dan het Subformulier: heet dat ook Adressen? Want volgens mij kan dat niet; dat moet minstens een andere naam hebben... Er van uit gaande dat de naam niet hetzelfde is, vermoed ik dat je op het subformulier de verschillende adressen hebt staan van de (dochterbedrijven of) filialen van het hoofdbedrijf. Dus een bedrijf met 6 filialen heeft dan 6 records op het subformulier.
Maar dan het Subsubformulier.... Wat staat daar op? Per filiaal een apart record voor adres, postadres en emailadres?
En wat wil je bereiken met een dubbelklik op een record in het subsubformulier? Hoezo moet het worden bijgewerkt? Is het subsubformulier dan niet gebaseerd op een tabel? Normaal gesproken wordt een tabel onder een formulier automatisch bijgewerkt als je iets muteert op het formulier.
Hoe ziet je tabellenstructuur er uit, en heb je de tabellen met relaties goed aan elkaar gekoppeld? Maak anders een testversie van de db met wat testdata, of geef met een aantal plaatjes aan hoe e.e.a. er ziet. Als je een db maakt, dan graag in 2003 format, want anders kunnen een hoop mensen er niks mee (ik vermoed dat je met 2007 werkt...)

antwoord voor OctaFish

Beste OctaFish,

Bedankt voor de reactie. Blijkbaar is mijn uitleg toch niet zo duidelijk :confused:

Ik werk inderdaad in 2007.

Ik zal het proberen een beetje duidelijker te schetsen :

Ik heb een hoofdformulier "Bedrijfsgegevens" met op dit moment 3 pagina's, nl :
- pagina 1 met algemene bedrijfsgegevens (naam bedrijf, telefoonnummer,enz.)
- pagina 2 met adresgegevens (hierover gaat mijn vraag)
- pagina 3 met contactgegevens (bevat contactpersonen van het desbetreffende bedrijf)

Alle gegevens komen mooi tevoorschijn wanneer men een bedrijf selecteerd (relaties liggen volgens mij goed)

Op pagina 2 met adresgegevens heb ik de inhoud laten weergeven via een subformulier met de naam "adressen". (werkt perfect). De bedoeling is dat elk bedrijf een aantal adressen kan hebben, nl. een verzendadres, mailingadres enz. Vandaar dat ik een 'type adres' meegeef bij het cre�ren van een nieuw adres. Aangezien ik op mijn pagina 2 telkens maar ��n adres kan laten zien en ik niet wil werken met een gesplitst formulier, had ik het volgende bedacht, nl in mijn subformulier 'adressen' breng in een bijkomend subformuliertje (eigenlijk een selectiebox waar de verschillende 'type adressen' van het desbetreffende bedrijf tevoorschijn komen. Dit werkt ook perfect. (zelfde principe pas ik bv ook toe bij de adresgegevens van het hoofdformulier contacten .Op deze manier heb ik maar ��n tabel met adresgegevens ).

Maar nu komt het probleem!! Stel, ik heb een bedrijf met een 'maatschappelijk adres', een 'mailadres' en een 'verzendadres'. Ik sta op het scherm van mijn' maatschappelijk adres' (pagina 2) en in mijn selectiebox van pagina 2 verschijnen de types 'mailadres' en 'verzendadres'. Tot zover alles ok. Nu zou ik graag door te klikken op het type adres 'mailadres' in de selectiebox de gegevens zien verschijnen van het 'mailadres' op pagina 2 en in de selectiebox komt dan 'verzendadres' en 'maatschappelijke adres' te staan maar dat lukt me niet.

Hetzelfde zou ik in de toekomst willen toepassen voor de adresgegevens van hoofdformulieren werknemers, contacten,...

In eerste instantie is het misschien best dat ik een aantal pintscreens doorstuur. Ik veronderstel dat dit als een 'word' - bestand kan?

Jammer genoeg (voor jou, niet voor mij) werk ik niet met 2007, dus als het kan, graag ook in 2003 varianten... Of gewoon als jpg misschien?

Laatst bewerkt:
tweede poging

zie bijlage. Kan je hiermee verder?

Prettige dag verder

Bijlagen

• Hoofdformulier 2.jpg
    Hoofdformulier 2.jpg
    49,7 KB · Weergaven: 32
  • Hoofdformulier 4.jpg
    Hoofdformulier 4.jpg
    57,3 KB · Weergaven: 26
  • Hoofdformulier 1.jpg