Van surround naar stereo

Status
Niet open voor verdere reacties.

svensoet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2011
Ik heb onlangs een nieuw 'oud' surround system gekocht. Alleen wil ik deze aansluiten op een oudere tv waarbij dat nog niet kan. Dus weet ik dat er een apparaatje is die dat kan omzetten van

Front, rear, bass (ofzo) naar audio L+R.

Waar kan je die kopen of hoe heet zoiets in het Nederlands?

zoiets heet een receiver?
gewoon een versterker moet dit kunnen over het algemeen.

Gr,

Welke aansluitingen zitten er allemaal precies op je nieuwe oude surround set?

Ik had ook ooit een surround speakerset gekocht met versterkertje (5.1) en daar zaten de gekende 5 en 1 voor de bas aansluitingen (in en uit) op maar ook een stel 2.1 in/uitgangen. Dan deden alleen de twee front speakers het in stereo opstelling. Een lagetonen speaker kon eventueel extra worden aangesloten.

Hoe zit het met jouw set?
Welke ingangen zitten er op, welke uitgangen zitten er op en welke in en uitgangen zitten er op je tv?

Het probleem is dat ik geen versterker heb...

Maar de tv heeft een normale links+rechts aansluiting. En de bass waar alles op aangesloten moeten worden heeft een front,rear, sub/center (groen, oranje, zwart)

Wat bedoel je precies met een surroundsysteem? Wat zit er allemaal bij? Alleen boxen? En wat wil je ermee kunnen doen? Surround geluid bij TV gaat iig niet lukken, tenzij je een audio-uitgang op je TV hebt voor digitale audio. Bij DVD's/Blurays of een mediaspeler kan het wel. Maar dan moet dat apparaat wel de uitgangen hebben die je dan in de sub kan doen.
Laat ook even weten welke apparaten het precies om gaat. Welke TV en welk surroundsysteem, en laat weten wat je wil doen; bij welke toepassing je surroundgeluid wil hebben.

Ik heb een trust speakerset. Daar zit 1 bass bij en daar kan je 5 boxen op aansluiten.
Daarbij heb ik een samsung tv, flatscreen maar ondertussen alweer 1,5 jaar oud en niet te duur. Ik wil gewoon een receiver die het omzet, zodat ik van dat kale geluid van mijn tv af ben. Voor de rest interesseert mij het idee van surround niet;-), want de boxen hebben in totaal maar 10euro gekost..

Kun je even een model noemen? Het is een beetje zinloos om maar lukraak te gaan raden. Geef gewoon even het model van je TV en van de Trust-set aan.
Heeft de Trust set een koptelefoon ingang? Zo ja, dan zul je het waarschijnlijk daarmee moeten doen. Als je televisie ook een witte en rode audiouitgang heeft, en the subwoofer/bass een koptelefoonaansluiting dan kun je die op elkaar aansluiten middels een verloopstuk.

Heb je er nieuw 10 Euro voor betaald? En ook al kostte ze meer, ik kan met van Trust geen speakers bedenken die je al te veel verbetering gaan brengen. Misschien iets meer bass, maar het bereik is nog steeds niets. Had je beter 50 Euro kunnen besteden voor een deugdelijk 2.1 PC-setje. Of meer, als je gewoon goed geluid wil. Maar goed, dat terzijde.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan