Van switch naar switch.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnny Cage

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Berichten
59
Hallo, even probleem schetsen.

In de school komt het internet binnen via de router. Van de router vertrekken al enkele utp kabels naar klassen. Maar omdat er maar 4 poorten op zijn vertrekt er één naar een switch. En van de switch naar de andere klassen. Nu, in een bepaalde klas wil ik een computer bijzetten. Ik ben in bezit van nog een switch. Moet die kabel dat van de andere switch komt omgevormd worden tot een crossed?


2de deel:
In die switch die bij de router staat noemen de poorten 1-2-3-4-5. Bij de nieuwe switch is dat 1-2-3-4-5-Uplink. Wat is die uplink? Ik stak de kabel dat van de andere switch kwam daarin. Maar dan kreeg slechts één computer internet.
 
Laatst bewerkt:
Als het twee dezelfde soort poorten zijn dan moet je crossover gebruiken.
En als je een gewone poort in die ene switch heb en in die andere een uplink dan kun je een straight kabel gebruiken.

Gr,

Modag
 
Als het twee dezelfde soort poorten zijn dan moet je crossover gebruiken.
En als je een gewone poort in die ene switch heb en in die andere een uplink dan kun je een straight kabel gebruiken.

Gr,

Modag

Hoeft tegenwoordig niet alijd meer.. Heeft te maken of zo'n switch iets van auto-sence heeft of zo. Je ziet het ook terug wanneer je twee laptops met Gigabit Lan verbindt. Eerder zou je daar een cross kabel voor nodig hebben, maar dat hoeft dus niet (altijd) meer (zelf getest).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan