• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van tabblad naar ander tabblad kopieren met formule en andere opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobyleurs

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
De invoer komende van een classificatiepunt moet worden omgezet naar een uitvoer met daarin de intensiteiten per uur per voertuigklasse. Hierbij vindt een somberekening plaats, maar veranderd tevens de opmaak. Ik krijg de formule in het overzicht niet gekopieerd.

Ik krijg nu:

Uitkomst 1, 2, 3, 4, 5, 6 op een rij.
Als ik dit vervolgens naar beneden kopieer krijg ik op de volgende rij niet: 7,8,9,10,11 en 12, maar 2,3,4,5,6, en 7. Dit geldt tevens voor de tijd en datum die ik er niet goed bijkrijg.

Zie bijgevoegd bestand, In het tabblad uitvoer lukt het me niet om verder te gaan met het volgende uur.

Ik ben geen excel guru, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. In het volledige bestand zijn het 4470 rijen, maar vanwege forumbeperkingen is het bestand ingekort.

Bijlagen

Welkom op Helpmij :)

Uitkomst 1, 2, 3, 4, 5, 6 op een rij.
Als ik dit vervolgens naar beneden kopieer krijg ik op de volgende rij niet: 7,8,9,10,11 en 12, maar 2,3,4,5,6, en 7. Dit geldt tevens voor de tijd en datum die ik er niet goed bijkrijg.

Ik heb werkelijk geen idee wat je hiermee bedoelt; je zult toch wat meer informatie moeten geven. Wat wil je exact doen, met welke getallen/regels? Wat moet de uitkomst worden en waar moet deze terecht komen??

Als eerste de rode cijfers op het tabblad uitvoer:

In de gele cel D12 moet de 'opvolger' komen van de formule in I11 te weten =SOM(Invoer!$F36:$X36), maar als ik de huidige formules selecteer en naar beneden trek krijg ik in cel L11 =SOM(Invoer!$F31:$X31). Het probleem zit dus in de volgorde van de cijfers uit de celnaam die niet meewillen.

Voor de blauwe cijfers geldt dat de datum en tijd gelijk moeten zijn aan kolom A en B van de bij de rode cijfers behorende brongegevens van die rij.

Bedankt voor de snelle reactie en het welkom heten.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ten eerste: werken we wel met dezelfde sheet? Ik heb geen gele cel, noch rode en blauwe tekst. Daarbij staat er in L11 niets, ik ga ervan uit dat je I11 (i11) bedoelt?

Verder denk ik dat je probleem op een heel andere manier is op te lossen. Alleen begrijp ik iets niet: hoe kan het dat de formules in G10 tot I10 (i10) dezelfde zijn als in D11 tot F11? Moeten die niet anders zijn?

- Zo ja, welke moeten dat dan zijn?

- Zo nee, dan zul je me eens uit moeten leggen hoe je bepaalt welke som er in welk vakje moet staan. Volgens mij hangt dat samen met enerzijds kolom C op het invoerblad (richting) en anderzijds kolom E (voertuigklasse). Als er in kolom C een 1 staat kom je op het blad uitvoer in kolom D t/m F terecht, staat er een 2 dan bij kolom G t/m I. Anderzijds, staat er op het blad invoer in kolom E een 1, dan kom je op het blad uitvoer bij 'Licht' terecht, een 2 bij Middelzwaar, etc. Of heb ik het mis?

EDIT: ik zie net dat je een nieuw bestand met kleurtjes hebt bijgevoegd, ik ga er opnieuw naar kijken

Laatst bewerkt:
In de bijlage van mijn jongste bericht staan de kleurtjes. (heb het bericht na grondig doorlezen duidelijker proberen te schrijven en ge-edit, denk dat je er TE snel bij was :) )

Ja moeten idd anders zijn. Had ik ook al aangepast. Kijk maar even in de bijlage van het jongste bericht. Sorry :o

/En nu zie ik dat jij hebt ge-edit, gaat lekker :)/

Ik heb wat aanpassingen gemaakt aan je bestand:

- op blad invoer in kolom Y vast de som neergezet
- op blad uitvoer de richting (1 of 2) opgesplitst

Bekijk de formule in D10 maar eens. Op basis van meerdere criteria zoekt hij de juiste regel uit en haalt vervolgens de som uit kolom Y van het blad invoer op. Als je deze formule gaat toepassen op je grote bestand, moet je het volgende doen:

- de som formule in kolom Y doortrekken naar beneden
- de formule in kolom A van het blad uitvoer doortrekken naar beneden
- blokken van van 1000 tot 2400 in kolom B doorkopiëren
- het bereik in de =SOMPRODUCT formules aanpassen. De bereiken in deze formule lopen nu van rij 24 t/m 41 (bijv $A$24:$A$41). Deze bereiken moet je allemaal aanpassen naar het aantal regels van je grote bestand $A$41 wordt dan bijv $A$1000. Pas de bereiken aan in cel D10 en kopieer vervolgens naar beneden en naar rechts

succes!
.
.

Bijlagen

Het grootste gedeelte van mijn vraag is nu opgelost. Super!

Ik heb alleen nog problemen met kolom A van tabblad Uitvoer.

In principe moet

cel A10 de verwijzing =Invoer!A24 bevatten,
cel A11 de verwijzing =Invoer!A30 bevatten,
cel A12 de verwijzing =Invoer!A36 bevatten,
cel A13 de verwijzing =Invoer!A42 bevatten,

Dus eigenlijk =Invoer!A(X+6) Waarbij X de waarde is die in bovenstaande cel op deze locatie staat.

Als ik deze formule enkele malen reeds invul dan lukt dit met eenvoudig kopieren niet. :(

Ik ben niet zo heel handig met een dergelijk functie, maar met een hulpkolommmetje (kolom K) is het me wel gelukt. Ik denk dat het wel zonder hulpkolom zou moeten kunnen, maar daar zul je eens verder over moeten vragen.
.
.

Bijlagen

:thumb: Het werkt prima. Super bedankt voor de snelle en goede reactie. :thumb:

Graag gedaan. Zet je vraag nog even op opgelost, hieronder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan