van telefoon naar adsl....

Status
Niet open voor verdere reacties.

island

Verenigingslid
Lid geworden
27 dec 2000
Ik ben van plan over te stappen van de (langzame) telefoonverbinding naar een (snellere) adsl-verbinding.

Mijn pc heeft echter geen ingebouwde ethernetkaart, die blijkbaar bij deze overstap noodzakelijk is.

Moet ik mijn plan opgeven?

natuurlijk niet, gewoon zo'n kaartje kopen en inbouwen (als je deze niet krijgt bij het aanschaffen van een adsl verbinding). als je zelf niet weet hoe je het kaartje moet inbouwen even iemand anders vragen om het voor je te doen.

Moet ik mijn plan opgeven?

nee hoor, heb ik ook zelf gedaan en ik ben een noob!
een ethernet kaart kopen, kast openmaken, kaart in een van de nog lege slotjes aan de achterkant schuiven en installeren met bijbehorende flop (bij mij was het echt kinderspel)
succes!

Laatst bewerkt:
Island,

Netwerk kaartjes zijn er al vanaf 8€........
Dus aan de prijs zal het niet liggen denk ik !
Maar mogelijk zit er bij een aanbieder van het ADSL ook
een netwerkkaartje.

Groeten,

Remy

Ik neem aan dat je niet een echt oude pc hebt. Anders is het raadzaam om ook naar de specificaties te kijken die nodig zijn voor ADSL.

Als hij jonger is dan 4-5 (misschien nog wel iets langer) jaar hoef je je geen zorgen te maken:D

Tis ook maar voor de zekerheid dat ik het vraag.

Die specificaties zijn idd het minimum.. heb CHello wel eens op een P1 133 mhz met 16 mb ram gehad.. het ging.. maar daar is ook alles mee gezegd.

Trouwens, tegenwoordig zijn er toch USB modems bij ADSL?

Trouwens, tegenwoordig zijn er toch USB modems bij ADSL?
Klopt,

die zijn er zelfs al een paar jaar, maar 75% van alle "klachten" m.b.t. modems en ADSL worden veroorzaakt door de USB modems, dit in tegenstelling tot ADSL in combinatie met een ethernetkaartje.

De ethernet verbindingen zijn minder storingsgevoelig. Vraag mij svp niet WAAROM dat zo is, want dat kan ik niet zeggen.

Geplaatst door gast0225

Klopt,

die zijn er zelfs al een paar jaar, maar 75% van alle "klachten" m.b.t. modems en ADSL worden veroorzaakt door de USB modems, dit in tegenstelling tot ADSL in combinatie met een ethernetkaartje.

De ethernet verbindingen zijn minder storingsgevoelig. Vraag mij svp niet WAAROM dat zo is, want dat kan ik niet zeggen.

Ja, ik weet ook 1 van de oorzaken. Mensen hebben een aantal jaar ADSL met een USB modem. Dit werkt perfect in Windows9x, maar zodra ze overstappen naar XP werkt de (inmiddels verouderde) modem slecht of zelfs niet.

De "XP" drivers van zo'n oud modem zijn meestal erg buggy en onstabiel.

Tenminste, dat is "mijn" ervaring hiermee. (Wel mensen geholpen met zulke klachten).

Island,
Plan gewoon door laten gaan, bij de bestelling aangeven dat jij een ethernetmodem wil hebben.
neem GEEN usb aansluiting, dit werkt echt niet.

Netwerkkaartjes zijn er inderdaad vanaf EUR 8,00, dit zijn echter kaartjes die veel gebruik maken van de processor in je systeem. Voor iets meer heb je een netwerkkaartje met een eigen processor. (Intel of 3COM)

Werk al bijna 2 jaar met USB speedtouch modem en Win XP, nog nooit problemen gehad en de volledige snelheid :8-0:

Zal misschien ook afhankelijk zijn van de rest van je configuratie denk ik .

Remy

Ja, in principe is dat heel goed mogelijk, lees ook de reply van Breezer hierboven. Als je de vele tientallen / honderden pagina's leesvoer over ADSL doorworstelt, inclusief de Helpmijachtige sites en andere troubleshooter sites, dan lees je in verhouding (75%) veel meer ellende over USB modems dan over de ethernetkaart voor het verwerken van ADSL.

Misschien mag / moet je het zo stellen : een ethernet kaart voor ADSL is minder "gevoelig" voor configuratieverschillen dan een USB modem......?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan