• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

'van toepssing op' in voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropw

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2017
Berichten
192
vantoepassingop.jpg

de van toepassing op waarde =$Q$6:$Q$342;$Q$344:$Q$408 verandert door excel regelmatig (als er b.v. rijen in- of weggegooid worden) en dan moet ik voor 12 maanden de reeks weer aanpassen met =$Q6:$Q408. Nu ben ik er wel achtergekomen dat =$Q:$Q voor de hele kolom wel stabiel blijft. Maar dan worden de kleurtjes ook ongewenst buiten de tabel weergegeven. Het liefst wil ik dat =$Q6:$Q408 als vast gegeven stabiel blijft (aantal 408 kan nog wel vermeerderen). Kan dat?
mvrgr rop
 
rop,

maak van $Q6:$Q408 eens een benoemd bereik en gebruik de naam daarvan in je VO.
 
Graag gedaan, wijzig je de status van de vraag dan nog even in "opgelost"?
 
hoi haije, heb toch te vroeg gejuicht. de betreffende kolommen (kalendermaanden) in VWO met een naamdefinitie toebedeeld b.v. =JAN. In eerste instantie leek het goed te gaan, maar wat excel meteen doet is het in de VWO meteen omzetten in =$Q6:$Q408. Maar bij verder testen met regels verwijderen en invoeren, laat hij de range "JAN" toch weer los en wordt er weer een range weergeven die alle kalenderkolommen in zich heeft.
 
Maak er dan dynamische naambereiken van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan