Van TV naar PC ( of andersom =P )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simolokid

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Hallo daar!

Ik heb nu zo ongeveer 3 dagen zitten wroeten in alles wat los en vast zit op dit grote internet, ik kom er niet uit.

Het uiteindelijke doel is een lcd tv ( die ik nog kopen moet, waarsch hd ready) naar mijn pc een link te leggen zodat ik op mijn toekomstige tv kan gamen en filmskijken die ik op mijn pc afspeel, MET GELUID uit mijn TV!

PC specs:
8800GT *2 in SLI
m2n sli deluxe moederbord
Tot zover ben ik al:
Binnenkort ontvang ik een DVI naar HDMI (spelling? ;x) kabel die het beeld gaat verzorgen.
En hier liep ik vast.

nu het geluid nog! ik heb inmiddels bedacht dat ik waarschijnlijk een of ander rotkabeltje moet kopen van zon 10 euro van mijn pc naar mijn surround system (link: ) en dan van mijn surround system het geluid weer naar mijn tv. ( of surround speelt het meteen af.. ? =P )

http://www.p4c.philips.com/files/l/lx800037/lx800037_mif_aen.pdf heb ik gevonden.
Kan ik met dit surround system zorgen dat ik geluid van mijn pc naar dit systeem of naar mijn tv krijg? hoe? wat kost het?

Ik heb sterk het vermoeden dat ik nadat ik mijn tv koop niet héél veel bestedingsruimte over heb =P.

( Gamen in surround sound Oo zou vet zijn ^^ )

Dingen die ik gebruikt heb waar andere misschien ook wat aan hebben:
www.google.nl (^^ )
http://www.hardware.info/nl-BE/articles/amdnZ2ptZGWa/Workshop_PC_op_de_TV/3
( dan pagina 1 t/m 7 daarvan )
wikipedia =P

Alvast bedankt voor jullie antwoord, mogen alle electronica werken naar behoren ^__^

Mvg

Simolokid

( In mijn geluidsdrivers topic wat inmiddels onvindbaar is en ik niet meer op gereageerd heb, zorgde de verplichte her-installatie ervoor dat ik automatisch de goede drivers binnenkreeg, ik kon zelfs 30 db versterking opdoen ipv de ouwe 20 ( nieuwe drivers :D ).

Zelf heb ik dus weinig gedaan, 't was windows update die 't vanzelf fixte =P

Hoi,

Is afhankelijk of je toekomstige tv z'n aansluiting heeft maar over het algemeen heeft de tv ook wel een audio in dus kan je vanaf je pc rechtstreeks naar je tv.
En daarbij zal hij ook wel verschillende aansluitingen hebben om beeld te vergaren.
Modag

Laatst bewerkt:
Is afhankelijk of je toekomstige tv z'n aansluiting heeft maar over het algemeen heeft de tv ook wel een audio in dus kan je vanaf je pc rechtstreeks naar je tv.

Nou zou ik het leuker vinden om in surround sound te gamen dan normaal tv geluid ^^

Hoi,

Ik begreep dat je gewoon beeld en geluid vanaf je pc naar je tv wilt, als je dat wilt zal je toch minimaal een digitale audio op je pc moeten hebben .

Modag

Laatst bewerkt:
Ik begreep dat je gewoon beeld vanaf je pc naar je tv wilt, als je dat wilt zal je toch minimaal een digitale audio op je pc moeten hebben .

Gewoon beeld van pc naar tv? Klopt. Alleen toen moest het geluid er nog bij ( het liefst =/ )
Hoe weet ik of ik een digitale audio op men pc heb? Ik denk namelijk dat ik dat heb =P ( zie pc specs in post )

Hoi,

Ik heb even gekeken in manual van je moederbord maar volgens mij heb je geen digitale audio uitgang om naar je home cinema set te gaan en als je het met z'n rood /wit snoertje doet heb je geen surround.

Modag

Hoi,

Ik heb even gekeken in manual van je moederbord maar volgens mij heb je geen digitale audio uitgang om naar je home cinema set te gaan en als je het met z'n rood /wit snoertje doet heb je geen surround.

Modag

Hmm, dom van me, had ik aan moeten denken.

Maar zou ik 't met zon kabeltje ( kan je misschien een voorbeeld geven? ik heb echt geen idee wat voor kabel nodig zou zijn ) wel gewoon gewoon geluid krijgen? Dan game ik wel niet-surround sound, maar in iedergeval komt het dan niet uit men pc, maar door men hele kamer :D

Hoi,

Je zou met z'n kabeltje als op deze link naar je home cinema set kunnen gaan.

Modag

Hoi,

Je zou met z'n kabeltje als op deze link naar je home cinema set kunnen gaan.

Modag

En waar steek ik die dan in aan bijde kanten? ;o

Ik gok dat ik de kant met 1 ding naar mijn pc moet doen ( welke ingang? waar nu mijn headset inzit of.. ? )
en die andere? ik heb handleiding van surround gelinked, maar ik zou nie wete in welk gaatje ik die ( aan de andere kant van de kabel ) 2 dingen in moet stoppen. Enige kansberekening verteld mij dat dat héél veel mogelijkheden zijn xD

het is maar een idee, maar bij mijn tv zit een kabeltje voor geluid naar tv en dan kan ik gewoon alles in de tv pluggen wat ik wil ;)

mischien een idee voor je ;) (kwam met de samsung syncmaster 2333HD)

het is maar een idee, maar bij mijn tv zit een kabeltje voor geluid naar tv en dan kan ik gewoon alles in de tv pluggen wat ik wil ;)

mischien een idee voor je ;) (kwam met de samsung syncmaster 2333HD)

Neuh die tv vind ik net te klein =P kheb een 26 '' op het oog op dit moment.

Wat ik even wil weten of dit gaat werken: ( beeld + geluid van pc op tv )

hdmi - dvi tv - pc
*** kabel van 8 euro -> surround naar pc voor geluid van pc naar surround ( geen sur. geluid door kabel )
met die 2 kabels, zou ik op mijn tv kenne game / muziekluisteren / films opnemen met windows media center met geluid en beeld van redelijke kwaliteit?
Als dat antwoord ja is wil ik alleen nog weten hoe ik die kabel van surround naar pc doe, welk gaatje moettie in bij bijde dingen.
Zo nee, wat mis ik nog ?

Neuh die tv vind ik net te klein =P kheb een 26 '' op het oog op dit moment.

Wat ik even wil weten of dit gaat werken: ( beeld + geluid van pc op tv )

hdmi - dvi tv - pc
*** kabel van 8 euro -> surround naar pc voor geluid van pc naar surround ( geen sur. geluid door kabel )
met die 2 kabels, zou ik op mijn tv kenne game / muziekluisteren / films opnemen met windows media center met geluid en beeld van redelijke kwaliteit?
Als dat antwoord ja is wil ik alleen nog weten hoe ik die kabel van surround naar pc doe, welk gaatje moettie in bij bijde dingen.
Zo nee, wat mis ik nog ?

nee nee :p ik bedoelde het kabeltje zat daar toevallig bij, dus je zou kunnen vragen/informeren of er bij die tv ook zo'n kabeltje zit...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan