van UPC naar ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul11

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2002
We hebben hier een kabelinternet aansluiting van UPC met daarbij ook een vaste telefoon en televisie. Maar wij willen overstappen op ADSL van Wanadoo. Een aantal vragen:
1. Waar wordt ADSL op aangesloten? Op de box waar de kabeltelevisie uitkomt?
2. Kunnen wij TV houden van UPC en daar Wanadoo internet aan aansluiten?
3. Als wij internet en telefonie over adsl ontvangen, kan je dan nog tv over de kabel ontvangen? Kan je dus TV van UPC behouden of moet je dat dan ook vervangen?

Alvast bedankt

Paul

1. Waar wordt ADSL op aangesloten? Op de box waar de kabeltelevisie uitkomt?
ADSL wordt aangesloten op de bedrading van de kpn middels een splitter en een adsl modem.

2. Kunnen wij TV houden van UPC en daar Wanadoo internet aan aansluiten?
Ja, UPC is voor de tv, en Wanadoo voor adsl en telefonie.

3. Als wij internet en telefonie over adsl ontvangen, kan je dan nog tv over de kabel ontvangen? Kan je dus TV van UPC behouden of moet je dat dan ook vervangen?
Ja, die staan los van elkaar.

Even een paar dingen om niet te verwarren:
UPC heeft tv, internet en telefonie over de kabel.
Wanadoo heeft internet en telefonie over de bedrading van de kpn.
Ze staan los van elkaar.
Als je over je adsl modem wilt gaan bellen met Voip (Voice Over Internet Protocol = ip) dan heb je GEEN kpn abonnement meet nodig.
Je kunt je huidige telefoonnummer van de kpn porteren naar wanadoo.

Hier nog een link van een kpn adsl site.
Meer om je een idee te geven hoe je adsl aansluit.
ADSL van wanadoo gaat zonder kpn abo. Je gebruikt alleen hun bedrading.

Laatst bewerkt:
Paul-RT zei:
ADSL wordt aangesloten op de bedrading van de kpn middels een splitter en een adsl modem.
Hebben we het hier over zo'n ouderwetse telefoonstekker?

dan heb je GEEN kpn abonnement meet nodig.
Je kunt je huidige telefoonnummer van de kpn porteren naar wanadoo.

We hoeven dus geen telefonie abnonement te hebben om wanadoo aan te sluiten?

Over welk abbo van Wanadoo praten we hier eigenlijk ? Family dus de 20Mb + Telefonie ?

Klopt, dit kan met het ouderwetsE "varkensneusje" of met een "RJ11 Modulaire connector".

Het ligt aan je wanadoo abbo of je helemaal zonder kpn abbo kunt.

in principe heb je wel een abbo van kpn nodig, aangezien wanadoo via dit netwerk werkt. Wat voor abbo wil je hebben.aanschaffen?

p.s. weg gaan bij upc is altidj verstandig:p :evil:

We kunnen een jaar lang gratis de Wanadoo Family krijgen. Maar dat betekent dat we nu zo'n ouderwetse telefoonlijk aan moeten laten leggen. Daar moeten we voor betalen plus 19 euro per maand aan KPN voor de telefoon verbinding. Dus weet niet of dat uiteindelijk goedkoper uitpakt. In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp en voor de reacties!

Groet Paul

Paul11 zei:
We kunnen een jaar lang gratis de Wanadoo Family krijgen. Maar dat betekent dat we nu zo'n ouderwetse telefoonlijk aan moeten laten leggen. Daar moeten we voor betalen plus 19 euro per maand aan KPN voor de telefoon verbinding. Dus weet niet of dat uiteindelijk goedkoper uitpakt. In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp en voor de reacties!

Groet Paul

Waarom geen belbudget abo van KPN? als je niet van plan bent veel te bellen is dit wellicht handiger, kost nog geen tientje per maand.....

Ik dacht dat je die belbudget alleen kon nemen als je ook telefonie van wanadoo neemt.

nee hoor, bel budget kan altijd..., heb ik ook, en heb adsl via planet.

werkt goed, en bel toch neit veel met huis phone

Misschien is het toch verstandig om even zelf iets meer te spitten in bepaalde zaken want ik zie hier bijv niemand zeggen dat de Livebox van Wanadoo bijv een ingebouwde splitter heeft !

Verder is Wanadoo ook wel duidelijk op haar site:

Quote:

om technische redenen heeft u de lijn van KPN nog wel nodig. Uw oude nummer blijft dan ook gewoon bestaan, maar u krijgt er een voordelig nummer van Wanadoo bij. We raden u wel aan over te stappen op het KPN BelBudget abonnement. Dat scheelt u namelijk al gauw zo'n € 100,- per jaar. KPN BelBudget kost € 9,67 per maand.

Unquote

Verder:

http://www.wanadoo.nl/popup/adsl_telefonie_kpn.html

http://www.wanadoo.nl/livebox

Last but not least,hoe bel je nu dan ?

ik bel nu met upc. Maar als ik ineternet weg doe van hun ben ik die telefoonlijk ook kwijt. Heb kpn gesproken en zij kunnen zo'n analoge tel lijn aan komen leggen. Weet niet wat de kosten daarvoor bedragen. Klopt het trouwens dat je op die lievbox meerdere pc's aan kunt sluiten, want heb nu een router en die werkt niet naar behoren.

Je kunt idd meerdere pc's aansluiten op de livebox.Meestal werkt prima icm een switch.
Ik verwacht dat het aanleggen van de analoge tel lijn tussen de 50-100 euro gaat kosten maar dat kan je zo navragen.

Hou verder wel rekening met de afstand tot de centrale want bij adsl 2+ is deze factor van groot belang.Je hoeft geen starttarief te betalen ? omdat je zegt dat een jaar gratis adsl kunt krijgen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan