Van USB 1.0 naar USB 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudger82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Hallo,

Ik heb een Dell latitude C600. Ik wilde hierop een wireless Topcom USB stick op installeren om draadloos te kunnen internetten. Ik krijg deze stick echter niet geinstalleerd op de laptop. Volgens mij heb ik namelijk op de laptop nog een USB 1.0 poort. Terwijl de wireless USB stick USB 2.0 nodig heeft.

Kan iemand mij vertellen hoe je zo'n USB poort kan upgraden? Ik heb me laten vertellen dat dit te maken heeft met de chipset van de laptop. En dat hier een nieuwere versie van zou moeten installeren. Ik kan echter voor genoemde laptop geen upgrade vinden voor de chipset. Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Rudger

Laatst bewerkt:
Mooi gevonden, wist niet dat die er ook waren.

Rudger, ik zou dan voor de oplossing gaan die ommeren aandraagt.

Ik heb met dat progje (everest) gekeken wat erin zit:

Onder devices staat dan USB devices. Als ik hierop klik komt er het volgende te staan:

Intel(R) 82371AB/EB PCI to USB universal Host Controller als ik hierop klik verschijnt het volgende:

USB Root Hub hieronder staat Port 1 USB Mass Storage Device als ik hierop klik krijg ik bij specificaties: Supported USB version 2.00. En bij Current speed staat Full (USB 1.1).

Wat dus blijkt is dat ik inderdaad toch USB 2.0 heb alleen krijg ik mijn Topcom wireless USB stick niet aan de gang.

Iemand hier nog ideeen over?

Alvast bedankt!

Detecteerd de laptop het stickje helemaal niet, of kun je geen verbinding krijgen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan