Van usb 1.1 naar 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammetje82

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2001
Hoi Lezers,

Is het mogelijk om de usb 1.1 poorten op mijn pc te vervangen door usb 2 poorten? Zo ja kan dat zomaar of zitten er dan nogal wat addertjes onder het gras?

mvg

Bram

Dat kan met een pci-kaart met usb 2.0 poorten.

Zowel Xp als Linux herkennen zo'n kaart, ik heb het ze toevallig beide zien doen vandaag. :)

Als je ingebouwde poorten aan de voorkant hebt zou je een usb kaart kunnen gebruiken die ook interne poorten heeft, daarop sluit je met een kabel de usb's aan de voorkant mee aan.

Vr.Gr. Egel.

In het boekje van je moederbord zou moeten staan welke poorten je nu hebt en hoe die aangesloten zijn. Een insteekkaart met 2.0 poorten kun je gebruiken naast je huidige 1.1 poorten, ze blijven het allemaal doen.

Alleen zijn de 1.1 poorten (12 Mbit/s) niet zo snel voor een memory-stick, usb camera of externe harde schijf.

Weet je het typenummer van je moederbord / computer? EVEREST Free Edition 2.20 geeft een heleboel informatie. :thumb: Onder apparaatbeheer staan de usb poorten ook.

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
Als het goed is heb je de drivers bij de usb 2 poorten meegeleverd gekregen. Althans bij mij zat er een aparte cd bij waar de drivers opstonden.
Ik denk sowieso niet dat je de drivers op de pc of op de windows cd zult vinden. Het is immers update van je pc.

Nb: Ik heb ook een medion pc en heb totaal geen problemen met de installatie gehad.
Ik raad je een om dat everest programma eens te donwloaden en de specificaties die je daarmee kunt zien te vergelijken met de systeemeisen die waarschijnlijk op de verpakking van je isb 2 poorten staan of eens met de winkel te overleggen of het product wel compatible is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan