Van USB harde schjif naar NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markjuh1412

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik een My Book Essential 1TB USB gekocht. Deze USB schijf wil ik nu graag aan mijn netwerk hangen, dit kan door middel van een netwerk adapter. Nu heb ik ook 2x 2.0 USB poorten op mijn Asus (weet zo verder het type niet uit mijn hoofd:() router zitten. Nu heb ik ingelogd op mijn router en onder het kopje USB Application gekeken maar helaas kan ik niets vinden om een poort open te zetten.
Kan iemand mij misschien verder helpen of moeten jullie daarvoor echt het type weten van mijn router?

Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Met vriendelijke groet,
Mark

Het type is: ASUS RT-N16

Sorry voor het ongemak:)

Met vriendelijke groeten,
Mark

Ok bedankt!
Ik ga hiermee aan de slag en laat nog iets horen of het gelukt is ja of nee.

Alvast bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groet,
Mark

Hallo allemaal,

Na wat gepuzzel ben ik er bijna! Alleen heb ik nog 1 vraag. Ik ben nu van plan om een ftp server op te gaan zetten, hiervoor moet ik enkel nog een netwerk adapter hebben om van usb naar netwerk te gaan want via de router is toch ongemakkelijk. Nu heb ik de schijf op mijn kamer staan en ook om problemen met de router te voorkomen.
Alleen ik vraag mij nu af of het niet slecht is voor mijn externe harde schijf om hem 24/7 aan te hebben staan? Hij slijt hierdoor wel harder toch, of zie ik dit verkeerd?
Nu heb ik zitten denken of er misschien een andere mogelijkheid is om de harde schijf ‘’op een afstand’’ aan te zetten is maar dit lijkt me zeer waarschijnlijk haha..

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,
Mark

Laatst bewerkt:
Ik weet wel dat de schijven van WD in slaapstand gaan als je ze niet gebruikt, dus slijten ze minder snel, op het moment dat iemand dus iets van je server wil afhalen komen ze pas uit slaapstand.

Maar ikzelf vind het prettiger als de schijf direct toegankelijk is op bepaalde tijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan