Van USB-->Parallelpoort

Status
Niet open voor verdere reacties.

Will-Well

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
Is het mogelijk om een printer met alleen USB op een PC (Pentium I Win. 98SE) aan te sluiten op een paralelpoort via een verloopkabel (als die te koop zijn) ?

Er zijn verloopjes te koop van USB naar parallel. Kijk eens bij de lokale PC-boer.

Dat is mooi, zou ik nog in de BIOS wat moeten veranderen bij printer instellingen (ECP/EPP) omdat deze printer natuurlijk bidirectional is.

In het BIOS valt niets te veranderen, je hebt geen printerpoort op het moederbord. Het BIOS is alleen voor onderdelen die op het moederbord zitten.

In de BIOS kun je bij Integrated Pherepticals je printer instellingen veranderen als je bv. een oude printer hebt (HP 510) dan moet hij op EPP staan en bij mijn PC met HP 940 C staat het op EPP/ECP. Dit ivm. de communicatie tuessen PC en printer. Er staat ook nog SPP maar wat dat betekent zoeken we op.

Dan heb jij wel een printerpoort op het moederbord, alleen de slotplaat met aansluiting en kabeltje (die naar het moederbord gaat) heb je dan niet (meer).

Die slotplaatjes heb ik nog wel liggen als het goed is, sommige computerwinkels hebben ze ook nog wel voor een Eurootje of zo :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan