van versie 2003 naar 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik heb een bestand gemaakt in Word 2003 met veel foto's. Nu wil ik dat bestand in 2003 omzetten naar Word 2010 zodat ik het goed aan kan leveren bij degene die het voor me print want zij krijgt problemen met het verschuiven van foto's enz. is hier een mogelijkheid voor?

groetjes
juul

Normaal gesproken hoef je weinig om te zetten; doc bestanden zijn perfect uitwisselbaar en in te lezen in Word 2010. Sterker nog: je zult als het goed is totaal geen verschil zien. Het maakt Word echt niet uit of het een 2003 bestand is of niet.
Wel zou ik het bestand na het openen opslaan als 2010 bestand omdat je dan hetzelfde format gebruikt als de printer. Want Word gebruikt in het docx format een heel andere manier van bestanden opslaan. Maar nogmaals: op het scherm mag je geen verschil zien.
Maar blijkbaar heb je dat wél, en dan is er dus wat anders aan de hand. En dat kan dan te maken hebben met de andere standaardinstellingen die Word 2010 gebruikt t.o.v. 2003. Of, en daar zit ik eerder aan te denken, de printer gebruikt andere standaard instellingen als jij. Maar daar is, zonder een document te zien, nu weinig van te zeggen.

Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb besloten om zelf met mijn bestand naar degene te gaan die het voor me print en daar ter plekke eens te gaan kijken wat er aan de hand kan zijn.

groetjes
juul

Lijkt me inderdaad een printer-probleem: Afwijkende marges, mogelijkheden qua afdrukken zonder randen of niet etc.

Tijs.

Ik ben er achter gekomen dat het een printerprobleem is. Het bestand is gemaakt met een aansturing naar een Hewlett Packart laserprinter en de bedoeling is dat het bestand gedrukt wordt met een Xerox Colour 550 printer. Kan ik zorgen dat het bestand dan toch fatsoenlijk geprint wordt?

groetjes
juul

Het document wordt 'fatsoenlijk' geprint als je het opmaakt voor de printer waarop het daadwerkelijk wordt geprint. Dus als je zelf de Xerox Colour 550 toevoegt aan je printers dan zou het probleem simpel verholpen zijn.

Ik zie, zo snel, alleen de optie om af te drukken naar PDF en het PDF document op te sturen.

Evt. kun je, om wat meer opties te hebben, het zo doen dat jullie beiden dezelfde PDF-printer (bijv. Bullzip PDF Printer of PDFCreator gebruiken), en dan de de opmaak van je basis-document daarop afstemmen ipv. een fysieke printer. Dat zou aan beide kanten het hetzelfde eruit moeten zien, terwijl het document wel bewerkbaar is.

EDIT: Suggestie van OctaFish kan ook, natuurlijk. Moeten wel de voorkeursinstellingen van beide Xerox printers hetzelfde zijn (dus aan jouw kant en aan de kant van de ontvanger).

Tijs.

Converteren naar een pdf is een mogelijkheid. Je kan ook afdrukken, en dan i.p.v. je standaard printer selecteren, Microsoft xps document writer selecteren (deze is als het goed is standaard geïnstalleerd, in ieder geval op windows 7, maar ik denk in vista en 8.1 ook). Daarna kan je het xps bestand meenemen. Hierin kan de printer niet meer schuiven. Hooguit wijken de marges iets af, of is het document net anders geschaald, maar zelfs dat lijkt me niet.

Ik heb het bestand overgezet naar een PDF bestand. We zullen zien of nu alles goed gaat.

hartelijk dank voor jullie hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan