Van VGA naar VGA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinkel

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2006
Berichten
18
Hey,

Ik heb een LCD tv met een vga aansluiting. Ik heb ook de juist kabel ervoor. Ik sluit hem dus aan op mijn tv maar er gebeurt niets. Ik heb al via de instellingen gekeken. Moet de tv op ext 1 of 2? Of ligt het aan de VGA kabel? In mij ninstelling geeft tie namelijk aan dat er een monitor op zit maar geen tv? doe ik nu iets verkeerd? alvast bedankt:)

Ik heb nu net gelezen dat je een afstandsbedieningnodig had om hem in te stellen? is dat waar, ik heb namelijk de afstandsbediening niet:p
 
Laatst bewerkt:
Je bent een beetje onduidelijk :).

Ik heb een LCD tv met een vga aansluiting. Ik heb ook de juist kabel ervoor. Ik sluit hem dus aan op mijn tv maar er gebeurt niets.
Als je alleen een kabel aansluit zal er ook niets gebeuren. Een computer aan het andere eind van de kabel is een waardevolle toevoeging.

Stappenplan:
= Zet de PC uit
= Zet de TV aan
= Controleer of de kabel goed vast zit
= Zoek het PC-kanaal op, op de TV. Dit kan zijn PC, EXT1, EXT2 (al worden de EXT's vaak gebruikt voor SCART en is PC gewoon PC)
= Start de PC op.
 
oh sorry daarvoor. HEt is namelijk zo dat er op mijn tv een VGA aansluiting zit. Nu heb ik daar een kabel voor en ook ingeplugd maar de tv doet niets. Inderdaad het is raar dat je ext 1 of 2 moet gebruiken. Maar ik zie op mijn tv geen enkel beeld van de computer. Is het dus nu zo dat die VGA aansluiting op de TV niet aangesloten/ondersteund is.

Op mijn TV zie ik dus geen kanaal met PC. Ik heb ergens gelezen dat je dan een afstandsbediening nodig had om hem op te zoeken? is dat waar?

Op mijn PC zit ook een TV out. Ik heb gelezen dat kwalitatief slechter is dan dat je het direct met de VGA doet. Wat moet ik nu doen om mijn tv als monitor te laten gebruiken? Via VGA?

Alvvast bedankt voor je moeite!
 
Laatst bewerkt:
oh sorry daarvoor. HEt is namelijk zo dat er op mijn tv een VGA aansluiting zit. Nu heb ik daar een kabel voor en ook ingeplugd maar de tv doet niets. Inderdaad het is raar dat je ext 1 of 2 moet gebruiken. Maar ik zie op mijn tv geen enkel beeld van de computer. Is het dus nu zo dat die VGA aansluiting op de TV niet aangesloten/ondersteund is.

Op mijn TV zie ik dus geen kanaal met PC. Ik heb ergens gelezen dat je dan een afstandsbediening nodig had om hem op te zoeken? is dat waar?

Op mijn PC zit ook een TV out. Ik heb gelezen dat kwalitatief slechter is dan dat je het direct met de VGA doet. Wat moet ik nu doen om mijn tv als monitor te laten gebruiken? Via VGA?

Alvvast bedankt voor je moeite!



Het is al gelukt. Heb de afstandsbediening gevonden. Daar zat een knop op met ''PC'' Hij doet het. Beeld is perfect. Beter dan mijn monitor. Bedankt voor de enige reactie:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan