Van VHS naar digitaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

riannzo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2008
Hallo,

Ik was van plan enkele thuisvideo's op VHS videobanden om te zetten naar een digitaal bestand. Ik weet dat je dit kunt laten doen maar als je veel beelden hebt is het een behoorlijk duur grapje. Laatst kwam ik een stukje tegen in de computereasy dat er een apparaatje is waar je je videoband in kunt stoppen en dat het dan omgezet wordt, helaas heb ik de leesmap en deze is alweer weg. Ik weet niet meer precies hoe het werkt en de site heb ik niet opgeschreven. Op de site van computereasy kon ik het wel vinden maar dat is zo klein dat ik het niet kan lezen, het stond op pagina 31 van nr. 3 2008. Het staat ook in de bijlage maar dat kan ik dus niet lezen.
Heeft iemand de computereasy ook en wat is de site?

Of is er een andere manier om het zelf te doen? Deze manier leek me trouwens wel handig, maar kun je ook van die oude videocamera 'casettes' in de adapter stoppen en dat dan weer in dit ding? Of kun je daar misschien ook iets voor krijgen? (Ben adapter kwijt...)

Alvast bedankt!

Bijlagen

• computereasy.jpg
    computereasy.jpg
    21 KB · Weergaven: 25
Doe jezelf een plezier en koop een harddisk-recorder met editmogelijkheden.
Videorecorder via scart aankoppelen en overzetten.
Daarna editten en branden naar dvd. Klaar.

Daarna heb je nog een fijn apparaat om van tv op te nemen en waar je dan na afloop de irritante reclames uit kunt knippen zodat het kijken van een opgenomen film weer een genot word. :thumb:

Ik kan Panasonic aanraden evenals Pioneer.
Indien het een JVC word koop dan gelijk een familiepak zakdoekjes. :p

ok ik ga binnenkort wel even kijken ;)

is JVC dan zo slecht? :P

hallo,

gebruikt zelf hier een philips werkt ook goed betrouwbaarheid is alleen niet heel super.
het editten van je film kan het beste vind IK met pinnacle studio 12 ultimate ben er zelf ook hier mee bezig geweest het is flink werk maar het is gelukt.

succes !

De JVC heeft een afwijkende menustructuur en hij heeft vaker bij de reparateur gestaan dan hier bij ons thuis. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan