van Vista 32 bit naar 64 bit, DVD/cd-rom drive doet het niet meer!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpmij Napster

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Berichten
5
Ik heb een laptop Medion Akoya P8610. Ik wilde graag een schone windows installeren op mijn laptop. Omdat ik ook een vista 64 bits recovery cd heb, leek het me een goed plan om die te installeren.

Het probleem is nu dat ik mijn laptop geen cd's of dvd's meer leest. Ik kan mijn probleem nergens op internet vinden.

Wat moet ik doen?
 
Goedemiddag,

Dit nadat je de nieuwe vista hebt geinstalleerd of wil hij er niet vanaf opstarten?
 
ook een goedemiddag.

Mijn cd drive doet het niet meer nadat ik de "schone" installatie heb gedaan van vista 64 bit. Daarvoor deed de drive het probleemloos

bedankt alvast voor de moeite
 
Hoi,

Geen dank heb je na de instalatie ook de rest van de hardware driver geinstalleerd zoals chipset drivers geluids en video drivers etc.?
 
Dag,

Mijn reacties duren wat langer, want ik heb om een of andere reden ook wat problemen om deze website te laden. Dat terzijde.

Ik heb een recoverschijf waar (volgens mij) alle drivers staan die ik kan installeren. Naar mijn idee heb ik ze allemaal geinstalleerd. Daar ligt het denk ik niet aan. Voor de zekerheid, is het erg als ik ze allemaal alsnog ga installeren?

De dvd driver staat volgens mij ook goed in apparaatbeheer. Hij doet het dus toch niet. De cd draait wel in de drive als ik er 1 in doe, maar op mijn scherm kan ik niks zien wat erop lijkt dat er iets gebeurt.
 
Even ter info.

Het probleem is opgelost. Ik had nog een schijf staan in deze computer maar acheraf was die van daemon tools. My bad. Er stond dus helemaal geen echte drive in deze computer. De chipset van medion die op mijn computer stond als backup was blijkbaar niet de juiste, gek genoeg.
Volgens mij is in plaats daarvan een chipset geinstalleerd van microsoft, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb het niet zelf opgelost. Ik ken iemand die daar erg handig in is en zo aardig was om mij te helpen.

groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan