van vista 32bit naar 64 bit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
hoi. Ik heb hier thuis liggen windows vista ultimate 32 bit. Die heb ik los in een hoesje gekocht voor rond de 100euro met code e.d. Alleen kan ik nu goedkoop zon upgrade iets ofzo kopen voor een 64bit vista ultimate. Want ik wil graag 4GB geheugen gebruiken en dan lijkt het me beter gewoon up te graden naar 64bit.

Het is toch niet zo dat ik dan weer superveel geld uit moet geven voor het verschil in versie.
Zo wel dan is dat erg ***.
Zo niet dan zou ik het erg fijn vinden als jullie me kunnen vertellen wat ik ervoor moet aanschaffen.

Voor zover mij bekend kun je geen upgrade uitvoeren van een 32 bits versie naar een 64 bits versie dus je zult een volledige versie van Vista Ultimate 64 moeten aanschaffen dus ja je bent wederom een klap geld kwijt.

daarnaast ga ik ervan uit dat je een 64 bits processor hebt zodat je daadwerkelijk nut hebt voor de 64bits versie van windows vista. als je dat niet zeker weet zul je dat eerst moeten controleren

Ik weet dat die van mij 64bit is. Vervelend dat het opnieuw gekocht moet worden. Maar goed, daar is niks aan te doen.

Ik zit hier ook een beetje mee. Mijn vraag is dan ook meer: loont het de moeite om over te stappen op 64 bit of is het verschil te klein?

Net zoals ik in mijn systeem heb zitten met mijn Vista Ultimate 32bit. "Slechts" 3.3 giga wordt aangestuurd, maar daar valt mee te leven hoor.................... ;) Je hebt m.i. dus wel degelijk een keuze.

Ik heb geen keus. Ik heb hier namelijk 4GB geheugen liggen.

Hoe je hebt geen keus??
Je kan toch gewoon die 4GB er in steken en vista herkent dan geloof ik 3,3GB ervan.
En bij een 64bit heb je soms compatibilityproblemen, en die 700MB, mss 1GB extra ga je wsn toch niet gebruiken, ik zou het zot vinden om een nieuwe 64bit versie te kopen voor 160 euro.
Je doet uiteraard wat je wilt, maar je wou, geloof ik, niet teveel kosten doen, en 160 euro vind ik veel. (als iemand dit niet veel vind mag je altijd mijn rekeningnummer vragen ;))

Rekeningnummer.

Geef maar hoor, de rest van de kaart informatie ook graag.
Maar goed, om serieus te blijven. Ik heb nu al 4GB jah. Dus tja miss is 3,3Gb gebruiken toch wel beter.

Zie mijn eerdere bericht en kijk ook even naar de bijlage hieronder................. ;) :D

om precies te zijn: 3327 MB dus. ;) :D

Bijlagen

• P-index.jpg
    P-index.jpg
    82,6 KB · Weergaven: 36
Zie mijn eerdere bericht en kijk ook even naar de bijlage hieronder................. ;) :D

om precies te zijn: 3327 MB dus. ;) :D

cpu ziet er niet zo best uit e, :p
Ik dacht altijd dat dat op 5 stond tot ik van iemand hoorde dat die 5,6 op RAM had(wel een laptopje), en nu zie ik dat jij niet onder de 5,6 komt. :d nice

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan