Van Vista 32bit naar 64bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom3k

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Klopt het dat je de volledige Retail versie van Vista home Premium 32 bit, later ook kan opwaarderen (nieuwe install) naar 64 bit?

Ik dacht namelijk dat je voor een kleine meerprijs de 64 bits versie op kan laten sturen. Kan iemand dit bevestigen?

Zou mooi zijn, want ik ben van plan eerst nog een tijdje 32bits te draaien en later als 64bits helemaal stabiel blijkt te zijn, over te stappen naar 64bit.

Bvd!
Tom

Iemand??? Het lijkt mij een veelvoorkomende wens om eerst 32 bit de draaien en later naar 64 bit over te stappen, maar hoewel ik er veel over heb gelezen, lijkt het wel of niemand hier echt een antwoord op kan geven.

Maar ik blijf hoop hebben, dus wie kan het verlossende antwoord geven??

Bvd,
Tom

als je al een versie van vista op je pc/ laptop hebt staan kan je gemakkelijk upgraden naar een hogere versie...
bij mij voor mijn laptop had ik zelfs hiervoor een cd meegekregen!!!
Als je wilt upgraden zal je wel wat minder moeten betalen

Hoi !

Tja, staat er toch duidelijk: gewoon 64-bits aanschaffen, dit is geen upgrade in de zin van 32-bits Home naar 32-bits Ultimate o.i.d.

Derde punt van boven !!

Greetz,

Harry.

ja sorry dan weet ik het ook niet!
Het moet gewoon zijn dat je pc of laptop het aankan denk ik...

Hoi !

Tja, staat er toch duidelijk: gewoon 64-bits aanschaffen, dit is geen upgrade in de zin van 32-bits Home naar 32-bits Ultimate o.i.d.

Derde punt van boven !!

Greetz,

Harry.
Hoi Harry,

Ik lees dit derde puntje van boven toch anders:

------------------------

Kan ik upgraden van een 32-bits versie van Windows naar een 64-bits versie van Windows?

Nee. Als u momenteel een 32-bits versie van Windows uitvoert, kunt u uitsluitend een upgrade uitvoeren naar een andere 32-bits versie van Windows. Op dezelfde manier kunt u uitsluitend een upgrade uitvoeren naar een andere 64-bits versie van Windows Vista als u een 64-bits versie van Windows Vista uitvoert.

Ga naar Installatiemogelijkheden voor Windows Vista (32-bits) of Installatiemogelijkheden voor Windows Vista (64-bits) voor meer informatie over de installatie en upgrade van 32-bits en 64-bits versies van Windows.

---------------------------------------

Hier gaat het volgens mij erom dat als je een 32bit versie draait je deze niet kunt upgraden naar 64 bit als in softwarematig opwaarderen. Oftewel, wat hier volgens mij staat is dat als je 32bit geinstalleerd hebt en je wilt naar 64 bit, dan moet je een comlete nieuwe installatie uitvoeren. Dat snap ik, maar daar gaat het niet om.

Wat ik wil weten is of ik tesamen met mijn 32bit Vista premium, OOK een copy krijg (of met kleine meerprijs kan krijgen) van de 64 bit versie, zodat ik ten alle tijden kan switchen tussen deze twee indien ik dit nodig acht.

Update: Windows Vista Premium van de Mediamarkt is 32 bit, staat wel in kleine lettertjes bij dat je ook aan een 64 bit kan komen. Daarnaast contact gehad met CDROMLAND in Breda waar ik Vista Premium heb besteld en hij gaf aan dat ik dan gewoon bijde versies krijg..even afwachten of dat het geval is, zou wel mooi zijn iig.

Hoi !

Ik hoop het voor je, maar het is geen Microsoft-policy !

Ik heb beroepsmatig inmiddels tientallen keren zowel 32-bits als 64-bits Vista geinstalleerd, maar geen enkele klant heeft er gratis de andere versie bij gekregen.

Wel is bekend dat in de toekomst en na SP1, er 1 DVD zal komen voor zowel 32- als 64-bits.

Maar: je krijgt er maar 1 key bij, dus tel uit je winst !

Beide versie's als dual-boot installeren gaat prima, maar niet met dezelfde key, dus........???

Greetz,

Harry.

Hoi !

Ik hoop het voor je, maar het is geen Microsoft-policy !

Ik heb beroepsmatig inmiddels tientallen keren zowel 32-bits als 64-bits Vista geinstalleerd, maar geen enkele klant heeft er gratis de andere versie bij gekregen.

Wel is bekend dat in de toekomst en na SP1, er 1 DVD zal komen voor zowel 32- als 64-bits.

Maar: je krijgt er maar 1 key bij, dus tel uit je winst !

Beide versie's als dual-boot installeren gaat prima, maar niet met dezelfde key, dus........???

Greetz,

Harry.
Ach, we wachten het wel even af. Als het goed is kan ik morgen Vista ophalen en dan zie ik het meteen. Dual boot hoef ik trouwens niet. Zolang ik maar kan switchen indien nodig.

Wat zou jij trouwens aanraden? 32bit of 64 bit? Mijn systeem is wel 64bit proof met E6600 processor, 4gig memory en een raid 0.

Zal het je zowieso wel laten weten wat ik krijg ^_^

Groet,
Tom

Hoi !

Liigt aan de rest van je hardware en randapparatuur.

Besteed er even wat tijd aan om te kijken of er voor alles een 64-bits driver voor handen is.

Aan de hand hiervan kun je bepalen of 64-bits in jouw situatie wenselijk is.

Denk vooral ook aan printers, scanners, evt. gamera-software etc., daar ligt vaak het grootste probleem.

Greetz,

Harry.

Een van de voordelen is dat je meer dan 3 gb kan adresseren. Met de 32 bits versies kan je tot 3 gb aan. Dus, de 4gb van TS worden alleen volledig benut als er een 64 bit versie is die alles aanstuurt

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan