Van Vista naar Windows 7 en dan " Blue screen of death" code 124 krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kakysan

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2011
Berichten
27
Hallo allemaal,

Ik zit met een vaag probleem met een acer pc (Aspire M3630). Orgineel staat hier Vista op maar die is zo traag dat ik er Windows 7 op wilde zetten. Dat installeren gaat allemaal prima en zelfs de Windows update komen netjes binnen.

Maar nadat ik wat programma's wilde downloaden (o.a ccleaner) liep de pc ineens vast en kreeg het beruchte blue screen of death te zien met de code 124 aan het einde. Nadat de pc weer opnieuw gestart is deed hij het prima tot ik weer met internet browser ging surfen. Ik gaf in eerste instantie de schuld aan IE maar nadat nog wat langer (kwartiertje) in de verkenner wat heen en weer te kopieeren, liep hij weer vast.
Ik heb erop gezocht op google en las iets over de processor en wellicht overbelasting. Ik heb daarna de pc voor de zekerheid even open gemaakt en met perslucht schoon geblazen. Daarna voor de zekerheid het geheugen moduels even los en weer vast gedrukt, en met de video kaart hetzelfde gedaan (vraag me niet waarom ik dit doe, maar het gaf me een goed gevoel).

Nu gebeurde dit Vista nooit. Hij was traag maar hij deed het wel. Terug naar vista gaat niet meer omdat de recover partitie en alle andere aanwezig zijnde partities weg (verwijderd) zijn. Ik was ook in de overtuiging dat Vista en Windows 7 nihil software compatible problemen hebben. Zolang ik de pc alleen opstart en niets doet, gaat het goed. Maar zodra je het internet op gaat gaat het gelijk mis (met verkenner duurd het langer).

Heeft iemand nog tips of dezelfde problemen gehad wat ik nog kan proberen ?

Met vriendelijke groet,

Karel,

UPDATE: Opgelost ! Gewoon Windows Vista erop gezet en alle problemen waren verdwenen. Heeft vast te maken met niet compatibiliteit driver. Blijft wel vaag.
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk je netwerk driver. dat klinkt als een typische oorzaak in dit geval.. Heb je wat meer informatie over de exacte stopcodes e.d.?
 
Het blue screen of death verdwijnt heel snel (er telt iets af of op). Ik zal eens kijken of ik iets in het logboek kan vinden.
Kom erop terug.

Ps: Ik gebruik nu wifi usb adapter, normaal vaste verbinding. Dit kan het inderdaad ook zijn.
 
Bij systeem kun je dat uitzetten dat hij opnieuw opstart, dan blijft die bsod staan maar met Whocrashed is het ook te zien.
 
Waar kun je dat instellen ? Zat net te zoeken in de logboeken, maar daar wordt je ook niet zoveel wijzer van.

Bij systeem kun je dat uitzetten dat hij opnieuw opstart, dan blijft die bsod staan maar met Whocrashed is het ook te zien.
 
Ik merk dat als ik uit wil loggen, dat het systeem dan vast loopt. Of ik nou uitlog/herstart of uitzetten klik, hij loopt vast hij het uitloggen.
Ga eens me verdiepen in blue screen log gebeuren.
 
Ik heb met het programma blue screen vieuw gekeken en hij heeft het over het volgende bestand: Halmacpi.dll. Dat is een Hardware Abstraction layer DLL en staat in de map C:\Windows\system32\halmacpi.dll. Mijn vraag is kennen jullie dit ? Heb je het ergens voor nodig ?

Groeten van Karel,
 
Dat is een foutcode van de CPU en die hal pikt dat op maar heeft niet te maken met het hardware probleem.

Reset de bios eens met de clr_cmos jumper om mee te beginnen.

Zou ook via Speccy kijken welke chips voor de audio, chipset en grafische kaart erin zit en bij de fabrikanten daarvan de w7 drivers ophalen en installeren, Acer heeft die niet op zijn download site.
Hopelijk krijg daar geen bsod bij.
http://www.filehippo.com/download_speccy
 
Ik ben gisteren weer een middagje wezen klooien met deze pc maar tot nu toe zonder succes. De geheugen modules er één voor één uit gehaald en hetzelfde resultaat. Elke keer als je IE opent en wil afsluiten is het mis (blue screen). Ik zoek het nu ook meer in de software hoek dan hardware.
Aangezien de pc maar 2 GB intern intern geheugen heeft had ik de 32 bit versie van Win 7 erop gezet. Maar ik zag ineens (aan het eind van de middag) dat er een quad core processor in zit. Ik ga maar eens proberen om een 64 bit versie erop te zetten (tip van mijn zwager). Of anders Windows 8 eens proberen. Mijn gevoel zegt nog steeds dat het iets software matig is omdat het alleen maar gebeurd bij IE en het afsluiten van de pc (hij vertikt het om uit te loggen). Al het andere doet hij gewoon normaal. Wordt vervolgt.

Groeten van Karel,
 
Nou, ik heb het voor elkaar mensen ! De pc werkt weer als een tierelier. En niet met Windows 7, maar met Windows 8. Ik heb diverse Windows 7 versies erop gehad en allemaal dezelfde problemen. Uiteindelijk (tip van mijn zwager) Windows 8 geprobeerd en wat een verademing dat alles soepeltjes verloopt !
Vraag me niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

Groeten van Karel,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan