Van Vista naar windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tuut001

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2009
Berichten
72
Hallo;
Ik heb een probleem.
Ik heb op dit moment windows vista draaien maar het bevalt me niet, dus wil ik weer windows xp installeren.
Normaal start ik de pc weer op via mijn xp dvd, maar nu krijg ik de melding met een blauw scherm met een heel verhaal over sata schijven e.d.
Ik moet toch gewoon kunnen rebooten via een windows xp dvd om xp weer te kunnen installeren .

Wie kan me vertellen wat ik moet doen om dit op te lossen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Tuut
 
Windows XP herkent zelf geen SATA schijven, dus je zult een speciale Windows XP cd moeten maken met geintegreerde SATA drivers, een zgn. slipstream.

Maar, kijk eerst eens of alle XP drivers wel beschikbaar zijn voor jouw hardware, want anders is alle moeite voor niets!
 
Terug in de tijd: toen Windows XP gemaakt werd, bestonden er nog geen SATA schijven.
Daarom herkent jou XP cd nog geen sata schijven.

Je die drivers apart op de cd erbij stoppen bij het branden van een nieuwe XP cd.

Download wel nu alvast even de netwerkkaart driver. Vaak wordt de netwerkkaart niet herkent bij een Xp installatie.

Of gebruik gewoon lekker windows 7 :p
 
Laatst bewerkt:
Die sata schijven worden pas bij ServicePack 3 herkend.

Let op: Ook Win XP SP3 herkent zelf GEEN SATA schrijven!!!
 
Laatst bewerkt:
Hmm, daar ging ik vanuit, omdat mijn windows xp cd sp3 was, en die herkende mijn sata schijf wel. Daar zal dan wel handmatig die driver op geinstalleerd zijn..
Sry
 
Hmm, daar ging ik vanuit, omdat mijn windows xp cd sp3 was, en die herkende mijn sata schijf wel. Daar zal dan wel handmatig die driver op geinstalleerd zijn..
Sry

Kan, of een chipset die het toevallig wel ondersteunt om SATA in IDE modus te zetten.

Maar XP kan zelf niets met SATA schijven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan