Van Vista naar XP op laptop??

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike_f100

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
Berichten
76
Hallo,

ik heb een vraag:

-Is het mogelijk om Windows XP te installeren op een Packard-Bell laptop waar vista `af fabriek` op is geinstalleerd? Het gaat om de PB-Easynote.

Alvast bedankt.
 
xp installatie is wel mogelijk, alleen het probleem is dat als je een nieuwe computer hebt, dat daar vaak inderdaad de drivers voor XP niet meer te vinden zijn.

Dus zou het eerst goed nakijken welke hardware je hebt en of je drivers kan vinden, voordat je gaat installeren , want het kan zijn dat als je xp er opzet en toch niet alle drivers kan vinden, je vista er niet zomaar weer op kan zetten,

Dat komt omdat vaak vista al voorgeinstalleerd is en er geen orginele cd maar een recovery en daar kan je vista dus niet geheel er mee opzeten met een recovery. ( recovery houd in dat hij de computer terug zet naar de fabrieksinstellingen.)

Dus kijk goed uit anders kost het je ook nog een vista pakket



Gr .

Ps dit is mijn ervaringen hiermee.
 
Hallo, ik heb een vraag:
Is het mogelijk om Windows XP te installeren op een Packard-Bell laptop waar vista `af fabriek` op is geinstalleerd?

Hallo,
Ik heb dan ook een vraag (uit nieuwsgierigheid)
Waarom wil je 'terug' naar xp?

En nog een opmerking. Ik heb de afgelopen jaren als beheerder meerdere keren een Packard Bell - zowel pc als laptop - 'onder handen' gehad.
Daarbij viel me op, de 'eigen' manier van installeren en toegevoegde drivers en andere software van PB zélf.
Wilde ik van die nadrukkelijke PB-omgeving af middels een 'kale' installatie van windows, dan bleek e.e.a. opeens niet meer goed te werken.
Incompatibiliteit dus, zoals dat met een duur woord heet.

Ik wil je er alleen maar mee waarschuwen ...... de kans bestaat dat je van de regen in de drup komt door een ander besturingssysteem (zelfs een ander exemplaar van dezelfde versie) te installeren dan die welke standaard is meegeleverd. ..... :confused:
 
Zoals er al 39598keer is gezegd drivers
al ze hier op staan http://support.packardbell.com/nl/ dan zal het wel gaan (in rekening houdende met bovenstaande post), staan ze hier niet op moet je niet beginnen aan een install van xp op die laptop

@ Ommeren En wrm willen meeste mensen terug naar xp, ik denk gemakzucht, het is een OS dat iedereen jaren heeft gebruik en goed kent, vista is nieuw maar volgens hen slecht en enkel omdat ze het niet kennen, ik moet zeggen ik ben ook afgestapt van vista, maar dan naar linux, linux kent dit probleem ook, niemand kent het, men weet niet goed hoe men het moet gebruiken, of waar dat wat staan en dat schrikt mensen af. Ik hoop dat voor MS dat het beter gaat gaan met windows 7 en natuurlijk hoop ik ook dat linux met de mini-laptops ook wat meer van de markt kunnen veroveren :)
 
Laatst bewerkt:
Sponzie,....

Ik wordt alweer beroerd van die felle paarse kleurtjes als ik die link naar P.... aanklik.
Wat een hoop ellende herinnert me daaraan ..... én nog.
Vorige week een poging gedaan bij iemand met een P.... het geheugen uit te breiden; normaal geen enkel probleem wanneer ik dat in orde maak.
Maar nee hoor! Wat ik ook probeerde na een paar minuten liep 't hele kreng vast.
Gauw het oude geheugen er maar weer in gezet en toen functioneerde het weer.
Het is in drie jaar tijd de zesde pc of notebook van P.... met allerlei ongein.
Mijn merk is het niet in elk geval.

Dus wat betreft de vraagsteller met zijn P... notebook.
Alles bij het oude laten en NIKS aan veranderen. Je bezorgd jezelf met dat merk in de regel een hoop narigheid als je er iets aan wilt veranderen :rolleyes:
 
XP installatie gelukt en alles werkt!!!

Mensen,

Hartelijk dank voor jullie tips en uitleg.
Het is gelukt en het apparaat werkt prima, alles doet het!!!
Eindelijk een normaal werkend besturingssysteem!!

Bedankt voor jullie tips, en prettig weekend.

Grmike
 
nog als opgelost markeren aub:thumb: want het is lastig als helper hier als je denkt dat het nog niet is opgelost ;)
 
Van Vista naar XP?

Ook ik loop tegen problemen aan bij het installeren van XP op een Vista notebook.
In mijn geval gaat het om een Fujitsu, en ik wilde XP gewoon over Vista heen installeren. Het gevolg was dat de installatie niet goed loopt, wordt niet afgerond en de melding volgt dat er inderdaad van alles ontbreekt. Daarna de laptop weer gewoon willen opstarten met Vista en dan blijkt dat Vista ook niet meer opstart. Gelukkig was er wel een recovery modus en heb alles weer lopend kunnen krijgen. Maar alle andere programma's die inmiddels wel waren geinstalleerd zijn verdwenen. Na de recovery start Vista weer op als ware het een eerste keer. De vraag is eigenlijk: Ik wilde XP op deze nieuwe laptop hebben omdat vele programma's welke ik gewend was om mee te werken op Vista niet draaien, tenzij ik ook daarvan updates koop. Dat betekent nogal wat extra kosten waar ik niet om heb gevraagd. Is het mogelijk om dit probleem te omzeilen. Ik begin zo langzamerhand een hekel te krijgen aan Microsoft. Via een omweg misschien toch XP installeren of gewoon accepteren dat aanschaf van updates van andere software er ook bijhoort?
 
Er zijn je al velen voorgegaan die Vista hebben vervangen door XP.
Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar het is wel mogelijk.

Ik had wel een Image van de originele Vista setup gemaakt die ik in 10 minuutjes weer kan terugplaatsen en de notebook is dan weer zoals bij aankoop.

Voordat je er aan gaat beginnen kan je het beste eerst al je benodigde drivers bijeen zoeken, maar dan ook echt alle drivers die je maar nodig hebt.
 
Bedankt voor je reactie, Arctic Joe, maar hoe weet ik welke drivers je nodig hebt? Waar haal ik die vandaan en op welke manier kom ik erachter of ik de juiste drivers heb?
Je merkt, Ik heb geen flauw idee hoe ik zoiets moet aanpakken.
 
In Apparaatbeheer kan je zien welke hardware je hebt. Noteer alle namen zodat je de juiste drivers op de website van de fabrikant kan downloaden.
Je kan ook bv PCwizard 2008 draaien en een bestand opslaan waarin een overzicht van je hardware staat.

Voor mijn Asus waren dit liefst 14 drivers die in bepaalde volgorde geinstalleerd moesten worden. Zo zijn er drivers voor je moederbord, chipset, UAA drivers, ATK drivers, ACPI drivers, geluidskaart, Wireless LAN, ethernet, touchpad, flashcard reader, webcam en fingerprint scanner drivers. 't Was veel werk maar alles werkt nu als een zonnetje onder XP, zonder uitroeptekens in apparaatbeheer.

Het vergde wel wat zoekwerk met Google en even wat informatie verzamelen. Soms heb je het geluk dat anderen met dezelfde laptop je zijn voorgegaan en info gepost hebben. In sommige gevallen kon ik zelfs de Vista drivers gebruiken.
 
vista naar xp

Ja ik heb het door een monteur gedaan wat geen slim idee wat (het koste iets in de 80€)
ja ik moest het wel doen na dat is XP op me vista aan het installeren was crash te me hele pc toen zeiden we maak hem maar met vista en XP en op Nou lekker 80 euro kwijt door die Stome divers :)

Mijn Advies Doet het niet wil je het toch laat het door een monteur doen

Groetjes canma2 (maarten)
 
Sorry, da's erg vervelend voor je maar ik zie niet goed wat jouw bericht aan deze topic bijdraagt.
De omschakeling van Vista naar XP is goed te doen zolang je weet waar je mee bezig bent. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan