van vista naar xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

kees12345

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2005
heb een minitower gekocht van hp met standaard vista maar het bevalt mij niet
en wil er xp op gooien maar tijdens het laden van de xp cd (legaal) nog net voordat ik het menu kom waar je kan kiezen voor c enz. krijg ik een bluescreen hoe krijg ik in hemelsnaam mijn geliefde xp terug...

wie o wie kan mij helpen

alvast bedankt

heb een minitower gekocht van hp met standaard vista maar het bevalt mij niet
en wil er xp op gooien maar tijdens het laden van de xp cd (legaal) nog net voordat ik het menu kom waar je kan kiezen voor c enz. krijg ik een bluescreen hoe krijg ik in hemelsnaam mijn geliefde xp terug...

wie o wie kan mij helpen

alvast bedankt

ja kan mss downgraden van vista naar xp, als je vista nog hebt en als je dat tenminste wilt, want ik hoor ze nogal veel stoeffe over SP1 pak dat gaat uitkomen.

Vista naar xp

Probeer met de XP cd de gehele schijf te formatteren, waardoor vista in zijn geheel verwijderd zal worden

Verwijder elke partitie en probeer daarna nieuwe aan te maken

En wanneer geeft hij het blauwe scherm?

dat is het nou juist ik stop de cd van xp erin hij boot vanuit cd, dan zie je dat je dat ie alles gaat laden en net voor het scherm waar die vraagt dat je op F8 moet drukken krijg ik dus die bluescreen en dan heeft ie het over chkdsk /f of zoiets.

met vriendelijke groet,

Kees

en al een ander besturingssyteem geprobeert?? Mss dat ja dat eerst kunt installeren en dat je daarover xp kunt zetten . Ik weet het, het is een beetje omslachtig, maar het is beter als niets.
Uiteraard raad ik linux ubuntu aan ;) (free .iso download>>branden>>installeren)
en dan kan je linux is proberen, ik ben er ook aan begonnen omdat ik vista had (heb het nog steeds in dualboot)

ja zat er wel aan te denken of ik win 98 zou installeren maar ben bang dat ik dan problemen krijg met de schijf het is namelijk een sata schijf.
als het goed is dan zou er toch een cd moeten zijn waar je mee kon downgrade naar xp of niet soms.

ja zat er wel aan te denken of ik win 98 zou installeren maar ben bang dat ik dan problemen krijg met de schijf het is namelijk een sata schijf.
als het goed is dan zou er toch een cd moeten zijn waar je mee kon downgrade naar xp of niet soms.

Volgens mij gaat het dan toch mis bij je SATA driver.

Wat je moet doen

- Download de sata driver van de fabrikant van het moederbord
- Maak hiermee een diskette aan
- Start de XP installatie CD en druk op F6 op het moment dat dit gemeld wordt in de blauwe schermen ( Staat onderin in de grijze balk)
- Selecteer de Floppy drive voor de drivers
- Ga verder met de setup want deze zou nu door moeten lopen.

Jij krijgt waarschijnlijk de melding dat de XP installatie geen harddisk kan vinden.

bron

Voor de vistadowngrade moet ik nog even zoeken.

bron
het downgrade blijkt enkel voor bedrijven te zijn, nml de vista business version en die zul wsn niet hebben, maar probeer eerst de bovenstaande post.

daar had ik jammer genoeg ook al over nagedacht. alleen heb ik geen k.t floppydisk in dit systeem zitten. dus dat kan ook niet meer had ik nog een vraag heb wel een externe harde schijf als ik die via usb aansluit kan ik daar dan de sata drivers daar op gooien en vandaaruit die sata installeren

met vriendelijke groet,

Kees

daar had ik jammer genoeg ook al over nagedacht. alleen heb ik geen k.t floppydisk in dit systeem zitten. dus dat kan ook niet meer had ik nog een vraag heb wel een externe harde schijf als ik die via usb aansluit kan ik daar dan de sata drivers daar op gooien en vandaaruit die sata installeren

met vriendelijke groet,

Kees
ik ben zeker geen computerexpert maar dat zou logisch zijn, of het nu van een externe HD of een diskette of een CDspeler komt maakt niet uit, je moet ze er gwn op een of andere manier op krijgen e
En je kan het proberen, lukt eht niet dan zul je een andere oplossing moeten zoeken;)

wie kan mij helpen om drivers van deze moederbord te vinden ik zoek me rot en kan ze maar niet vinden.

het is een asus
IPILP-AR (en op dit zou ik moeten zoeken)

heeft iemand enig idee graag...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan