Van Vista naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart111

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe desktop pc gekocht waar vista op geinstalleerd stond. Ik wilde er XP van maken, dus heb ik een legaal xp cd'tje dat ik nog had liggen gebruikt. als ik em erin stop als de pc al is opgestart, kan ik op de optie: windows xp installeren, of iets dergelijks, niet klikken. toen ik de pc opnieuw ging opstarten en zo xp probeerde te installeren, ging dat ook niet (tijdens het laden stopte hij ermee, en startte de pc opnieuw op). toen ging ik op een torrent site zoeken naar een xp, waarin alle updates, RAID controllers en weet ik veel allemaal, al geslipstreamed waren. dit heb ik toen op een dvd'tje gezet en ja hoor: ik heb de partities verwijdert, gedefragmenteerd en een nieuwe partitie aangemaakt waarop xp zich toen ging installeren. dit ging allemaal goed.

en nu komt het probleem: als de pc opstart, komt dat laadschermpje (dat balkje dat heen en weer gaat), maar na nog geen seconde komt er een blauw scherm met tekst erin (ik kan niet lezen wat daar staat want dat is ook binnen een seconde weg). hierna start de pc opnieuw op en dan kan ik kiezen uit:

- Veilige modus
- Veilige modus met internet
- Veilige modus met opdrachtprompt
- het punt waarop xp het gewoon deed
- xp gewoon normaal opstarten

(zo staat het er niet precies, maar wel iets in die buurt)

het maakt niet uit welke ik kies, elke keer krijg ik gewoon weer dat blauwe schermpje na dat laden...

Ik zit nu op een andere pc, maar ik wil erg graag weer terug naar mijn nieuwe :love:

Alvast bedankt, bart

pak vista pc wacht to je de schijven ziet formateer alles.
en installer alles op 1 nieuw partitie

het moet werken

ik kom niet op het bureaublad, dat weten jullie he?:P hoe zou ik moeten formateren dan?

ik had format c: gedaan. hierna weer xp geinstalleerd, alleen krijg ik weer dat blauwe schermpje na dat 1 seconde laden...

Hallo ,
Ik neem aan dat je nog een andere pc / Laptop hebt staan gooi die dvd daar eens in en scan em eens op virussen er zit zeker wel een in
en anders hebben ze bestanden eruit gehaald.
hoe heb je em gedownload Torrent ?

ok ik zal de cd eens scannen. ja ik had hem gedownload via torrentz

Start je bij het installeren wel op vanaf de CD en probeer je niet vanuit Windows te installeren???

En... weet je zeker dat je computer geschikt is voor XP en dat alle drivers daarvoor beschikbaar zijn?

ik heb in de intropost gezecht dat als ik het vanuit windows probeerde te installeren dat het dan niet kon. nu kom ik niet meer in windows en kan ik alleen maar installeren tijdens het opstarten.

waarom zou de pc niet geschikt zijn voor xp? als alles werkt kan ik de drivers wel van het internet halen.

waarom zou de pc niet geschikt zijn voor xp? als alles werkt kan ik de drivers wel van het internet halen.

Omdat er tegenwoordig zat nieuwe pc's geleverd worden met Vista die niet meer compatible zijn met XP en waarvoor ook geen XP drivers beschikbaar zijn, ook niet via internet!

hmm ok, en hoe kom ik erachter of hij nog wel geschikt is voor xp?

Is het een merk-pc, zoals b.v. Dell, Compaq, Fujitsu, HP, Packard Bell etc., geef dan even volledige naam en type van de PC.

Is het een zgn. samengestelde PC, geef dan naam en type van het moederbord

ik had de CD gescant en er zaten geen virussen of wat dan ook op. ik heb een HP Pavilion Elite m9100

haaaaahahahaha ik ben blij, waaaaaant: hij doet het!!!

oplossing: ik heb in de bios iets verandert wat eerst op 'SATA' stond, verandert naar 'IDE'. hierna weer de installatie uitgevoerd en hij doet het nu goed!

Omdat er tegenwoordig zat nieuwe pc's geleverd worden met Vista die niet meer compatible zijn met XP en waarvoor ook geen XP drivers beschikbaar zijn, ook niet via internet!

Dat is niet helemaal waar wat je zegt ik heb de Compaq Presario SR2179NL en daar zijn ook geen xp drivers voor Toch heb ik ze allemaal bij elkaar kunnen krijgen .
Door goed door te zoeken .

Dat is niet helemaal waar wat je zegt ik heb de Compaq Presario SR2179NL en daar zijn ook geen xp drivers voor Toch heb ik ze allemaal bij elkaar kunnen krijgen .
Door goed door te zoeken .

Maar ik zeg toch ook niet dat dat voor ALLE pc's geldt??

Ik zeg alleen dat er ook zat zijn waarbij het niet kan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan