van vista naar Xp !

Status
Niet open voor verdere reacties.

toshiba L350

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2008
hallo allemaal ik ben in het bezit van een toshiba satellite L350
daar staat u vista op ik wil er graag weer xp op heb heb alle drivers wel voor xp
maar als ik de xp cd er in doe ziet die geen HHD het is een ( sata ) wie o wie weet raar
dat ik als nog met xp kan draaien op me laptop !!!

:thumb: :thumb:

Laatst bewerkt:
WELKOM OP HELPMIJ

Je hebt groot kans dat sommige drivers niet gaan werken op de xp. Maar je kan xp instaleren op je com. als je je cd in je speler stopt en een boot doet.

van vista naar xp

hoi heb ik gedaan maar wil ook niet heb de xp cd er in gedaan en op nieuw op gestart
tot dat die bij de hhd komt dan zegt die geen harde schijf aan wezig !

dus dat wil ook niet hij ziet dan de schijf niet van me laptop :(

hoi

nee deze laptop is 2 dagen oud dus er is niks mee gedaan wat kwa hhd betreft dan

ze heben het over een ding wat je op een a drive moet zeten en een a drive nodig heb en dan onder windows xp op F6 druken dan zal die de a drive zoeken me dat progie er op voor me sata schijf

wat en zo veder weet ik niet

:rolleyes:

Hoi,

Je hebt denk ik een sata hd dus zal je bij Toshiba een driver moeten downloaden hiervoor.
Xp ziet geen sata hd's..

Modag

download de xp sata driver en dan kan het dus wel dat je xp instaleer
een a drive of wel floppy drive heb je ergens al helemaal niet nodig.
heb je wel een usb stick want dat gaat net zo goed.
je zet op die usb stick de sata driver voor xp.
deze kan na xp er om vraagt naar toe bladeren.

Laatst bewerkt:
WELKOM OP HELPMIJ

Je hebt groot kans dat sommige drivers niet gaan werken op de xp. Maar je kan xp instaleren op je com. als je je cd in je speler stopt en een boot doet.

weer een niet juiste opmerking.

ts geeft al duidelijk aan dat het om een sata harde schijf gaat.

dus.........

Laatst bewerkt:
Kan je niet in je BIOS de SATA controller op IDE Modus zetten, dan heb je geen drivers nodig voor je harde schijf? Moet je even zoeken waar dat staat, ik denk bij Intregrated Peripherals ofzo.

LET OP!!!

Maak wel eerst een recoverydisc aan als je er geen hebt bij gekregen bij de aankoop:)
want als xp je niet bevalt kan je nog altijd terug naar fabrieksinstellingen:)

MvG,

Wufu

Als je de juiste drivers hebt dan is het heel goed mogelijk om naar XP te gaan.
Ik heb dit onlangs nog met mijn Asus notebook gedaan die eigenlijk alleen voor Vista was ontworpen.
Zoals gezegd zorg je dat je SATA drivers voor je HD vindt, en als je geen floppy drive hebt dan zal je deze het beste moeten integreren in je XP cd, dit noemt men "slipstreamen".
Gebruik de zoekfunktie op dit forum even voor "sata slipstreamen" dan vind je voldoende info hierover. Mogelijk kan je dit het beste met NLite doen.

Je hebt al een aantal goede tips gekregen en ik zal ze even samenvatten:

1. Modag zegt: Sata drivers downloaden.

2. Virtuosa's tip: De USB tip werkt bij mij niet, tijdens installatie wordt alleen naar A: gekeken en ik kon nergens anders naartoe bladeren.

3. frankwannet: helemaal gelijk

4. gijsisok: Prima tip, bij mijn Asus heet dit de IDE Compatible mode, en dit was zonder te moeten slipstreamen de enige manier om de HD te laten herkennen door XP.

5. wufu: Ook deze is goud waard. Mocht het XP avontuur niet lukken dan zou je een nieuwe Vista licentie moeten kopen terwijl je er nu eentje op je pc hebt staan.

Als je de juiste drivers hebt dan is het heel goed mogelijk om naar XP te gaan.
Ik heb dit onlangs nog met mijn Asus notebook gedaan die eigenlijk alleen voor Vista was ontworpen.
Zoals gezegd zorg je dat je SATA drivers voor je HD vindt, en als je geen floppy drive hebt dan zal je deze het beste moeten integreren in je XP cd, dit noemt men "slipstreamen".
Gebruik de zoekfunktie op dit forum even voor "sata slipstreamen" dan vind je voldoende info hierover. Mogelijk kan je dit het beste met NLite doen.

Je hebt al een aantal goede tips gekregen en ik zal ze even samenvatten:

1. Modag zegt: Sata drivers downloaden.

2. Virtuosa's tip: De USB tip werkt bij mij niet, tijdens installatie wordt alleen naar A: gekeken en ik kon nergens anders naartoe bladeren.

3. frankwannet: helemaal gelijk

4. gijsisok: Prima tip, bij mijn Asus heet dit de IDE Compatible mode, en dit was zonder te moeten slipstreamen de enige manier om de HD te laten herkennen door XP.

5. wufu: Ook deze is goud waard. Mocht het XP avontuur niet lukken dan zou je een nieuwe Vista licentie moeten kopen terwijl je er nu eentje op je pc hebt staan.

wel arctic joe, mooie samenvatting van de nuttige tips want het begin van het topic vond ik allemaal nogal raar, de oplossingen van koosnaamloos :P

heb je hem van de winkel enzo :D
IK had anders ook gewoon de tip gegeven dat je sata sata drivers moest downloaden en dan bij het opstarten op f6 denk ik dat het was om de drivers toe te voegen

verder is het ook heel slim om die recovery aan te maken want vista wordt met de dag beter vind ik persoonlijk. behalve mijn office pakket dan

Ik heb precies hetzelfde met mijn Medion pc gehad. Als de setup bestanden zijn gekopieerd herkend ie de hd niet meer. Medion heeft het moederbord vervangen maar dat hielp niet. 2e keer nieuwe hd en gerecovered. Alles deed het weer maar ik zat nog steeds met Vista. Nog een keer geprobeerd maar weer hetzelfde.
Toen ging ik naar mijn buurman( die heeft een klein computer bedrijfje) en die haalde er een paar programma's overheen en kwam erachter dat ie niet goed geformatteerd was. Hij heeft hem geformateerd en ik heb thuis xp op die partitie geinstaleerd ZONDER TE FORMATEREN.

Dus als je gewoon je hd op een andere pc formateerdkan je zonder problemen xp instaleren op een partitie die je dan hebt gemaakt (ik heb 1 partitie van de hele schijf gemaakt(320gb)).

Suc7:thumb:
"Deze reactie is getypt op die pc met nog steeds dezelfde hd."

Hij heeft hem geformateerd en ik heb thuis xp op die partitie geinstaleerd ZONDER TE FORMATEREN.

Bedankt voor je verhaal, maar dat is hier het probleem helemaal niet... :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan