Van Vista naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christa Bouwens

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Berichten
86
Hallo luitjes,
Ik heb een laptop gekocht met Vista erop, maar omdat mijn opa van 93 jaar hem gaat gebruiken (jaja!), moest er XP op. Na lang klungelen kwam ik erachter dat dit naast elkaar moest kunnen draaien (een partitie aanmaken ofzo?) en so far so good. Echter liep ik vast in een aanmeldscherm, waarbij om een domein gevraagd werd. Logisch want de laptop was een onderdeel van mijn thuisnetwerk en dus van een domein, kwam ik achter. Alleen... met geen mogelijkheid verder komen en uiteindelijk de reparatie-cd maar gebruikt. Toen gooiden we heel dom de verkeerde partitie weg en dus kon ik helemaal opnieuw beginnen, met wel een voordeel: geen vista meer! Wederom so far so good!

Vrijwel alles werkt, op twee dingen na:
1. ik heb geen geluid meer op de laptop (volgens mij herkent hij mijn geluidskaart niet?). Wel geprobeerd drivers te downloaden, maar er veranderde niets..
2. daarnaast lukt het me niet op de touchpad uit te zetten (heb je daar ook een aparte driver voor?). Het zou moeten werken met Fn-F9, maar niet dus. Kan het zijn dat de functie van de Fn toets niet meer werkt? Of ligt het ergens anders aan?

Doordat ik een la vol heb met allerlei zooi van mijn pc en 2 laptops, weet ik ook niet meer welke cd ik kan/moet gebruiken, dus ik zoek nu mijn heil via dit forum.

Wie o wie kan mij helpen het probleem op te lossen?

Specificaties:
Product: Satellite A100
Moederbord: Mobile Dualcore Intel Celeron M
Geluidskaart: Intel 82801GBM ICH-M
(Ik heb het prog 'Everest' gedowload, dus als er meer spec's nodig zijn, hoor ik het graag)

Groetjes Christa (voor nu... truste!)
 
Daar had ik inderdaad al gekeken, maar ik kom met de selectie niet verder dan Toshiba M-series... ik neem aan dat ik een A-serie moet hebben toch??
Groetjes!
 
Om de toetsen in te stellen heb je speciale drivers voor je toetsenbord van je lapotp nodig. Die zouden op de Toshiba site moeten staan.

Over drivers, je hebt veel te nieuwe hardware voor Windows XP, daarom herkent XP de hardware niet uit zichzelf. Drivers kun je zien als een leraar die XP leert hoe met jou hardware om te gaan. Dus installeer de drivers en dan zal alles naar behoren werken. Trouwens, heb je hier iets aan ?

De touchpad kan zo worden uitgeschakeld : Start > Configuratie scherm > Printers en ander hardware > Muis > Apparaatinstellingen > Klik op het touchpad > Klik op Uitschakelen > Klik op OK.

Ik ben ook van Vista naar XP overgestapt op mijn laptop, dus vragen zijn welkom ;).
 
Laatst bewerkt:
Oke, dat verklaart wel wat ja!
Ik ga tussen de middag even naar die link kijken (zit op mn werk).
Ik zal denk ik ook even deze topic aan mn vader doorgeven, die heeft hem nu thuis staan.
Mag hij het probleem oplossen, hehe!
Groetjes!
 
Zijn we weer! De drivers zijn nu geinstalleerd en jawel, hij herkend wel een geluidskaart! Echter... er komt nog geen geluid uit. Bij volumeregeling staat alles open en niet gedempt.

Suggesties???

Groetjes!
 
Laatst bewerkt:
Nog even een aanvulling betreft de touchpad; bij config staat wel de optie printers & faxapp en de muis apart. Bij de muis is geen keuze voor een touchpad...... graag andere suggesties.

Groetjes!
 
Betreft de touchpad; hij werkt niet meer!!
Haha, dat is in dit geval natuurlijk een goede zaak!
THANX!!! :thumb:

Nu nog het geluid.....

Groetjes!
 
Toch nog maar een keertje terug gegaan naar de Toshiba-site, dit keer iets verder gekeken dan mijn neus lang is :)p), en toch de juiste driver gevonden! Alles werkt nu dus weer zoals het hoort... hopen we (voor opa in elk geval goed genoeg, haha!).

In elk geval hartstikke bedankt voor de adviezen!!!

Groetjes Christa
 
Trouwens, installeer de nieuwste updates, de nieuwste versies van de software, en installeer al anti virus, anti spyware en firewall.

Installeer ook al een flash player, hoeft je opa dat ook al niet te doen :thumb:.
 
We hebben zoveel mogelijk updates gedraaid en flash inderdaad geinstalleerd.
Net bericht gehad dat alles perfect werkt. Nu zien of opa nog weet hoe het werkt met zijn 93 jaar! Thanx voor alle advies!
Groetjes en tot de volgende vraag!
 
We hebben zoveel mogelijk updates gedraaid en flash inderdaad geinstalleerd.
Net bericht gehad dat alles perfect werkt. Nu zien of opa nog weet hoe het werkt met zijn 93 jaar! Thanx voor alle advies!
Groetjes en tot de volgende vraag!

Pak A4tjes uitprinten met handleidingen en bijlage voor de beste man?

zodat hij eerst het FAQ doorleest alvorens jou te bellen hoe en wat :p
 
Haha, liever dat ie mij 80 keer belt hoor!!! Maarruhh... ik zie verder niet zo gauw iemand op zijn 81e nog een computercursus doen en op zijn 90e nog een herhalingscursus, jij wel?! En ach, mocht het toch mis gaan... dan heb ik jullie toch?! :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan