Van vista naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitsie007

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2006
hoi...

ik heb een paar weken terug een laptop Acer Aspire 5315 gekocht. Hier zit standaard Vista op, Heel vervelend, want de harde schijf is in twee partities gedeelt en de programma's die er al opstonden namen al veel ruimte in van de C partitie. Mijn laptop is ook redelijk traag.. Hij heeft 1 GB RAM geheugen :S . Dus ik wil proberen nu vista eraf te halen en XP erop te zetten.

Denken jullie dat dit kan? En heb ik hiervoor ook een aparte versie voor notebooks voor nodig? En zou het een probleem worden met de drivers?? Ik heb namelijk geen CD's meegeleverd gekregen.

alvast bedankt,

Mitsie

In principe kan het gewoon mits je alle drivers maar dan voor XP kunt vinden.
En nee, er is geen aparte laptop versie voor nodig want die bestaan namelijk niet.

Laatst bewerkt:
hoi

het zou kunnen ja indien er voor je notebook ook xp drivers voorhanden zijn.

je zou daarvoor dus op de site van je fabrikant moeten kijken

Oke dat heb ik gedaan.. maar nu komt het volgende... ik heb op mijn Laptop ook eLock Management en ePower Presentation enz.. maar die zijn niet voor XP te verkrijgen. Is dat een probleem denk je??

Mitsie

hahah oke.. nou bij mij dan zometeen wel.. ik ga het maar eens uitproberen denk ik ... :shocked:

hoop dat het gaat lukken :S

Voor deze standaard fabrikants software moeten goede alternatieven te vinden zijn. Zelf heb ik ook een downgrade ooit uitgevoerd van vista naar XP,alles deed het perfect ( en wat sneller) alleen men videkaart niet. Mijn fabrikant had alleen Vista drivers, en NVidia had alleen de desktop drivers, die doen het niet voor de laptop. Kijk ook even of je de SATA drivers al hebt kunnen vinden, meestal moet je deze slipstreamen, tenzij je een floppy drive hebt.

ik heb het achteraf niet gedaan.. Een vriend van mij zit in de computers en die raadde het mij sterk af, omdat Vista XP uiteindelijk over gaat nemen. Daar heeft hij gelijk in. Dus ik ga proberen mijn weg te vinden in vista en mijn pc zelf te upgraden.

In ieder geval allemaal vriendelijk bedankt.

Mitsie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan