Van Vista naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

yamtrue

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Heb eindelijk de laptop die ik al zo lang wilde, zit ik met Vista! Begrijp dat iedereen eraf wil, maar dat er e.e.a. bij komt kijken. Het liefs ga ik over naar Windows XP Pro -nog in huis- met als officepakket Open Office. Heeft iemand zin om Digibeetje te helpen? Ben al enigszins geëvolueerd van Megadigibeet naar ".
Groet,
Yvonne
IK KREEG JULLIE OPROEP OM EEN UPDATE. INMIDDELS NOGAL ZIEK GEWORDEN, DUS EVEN ANDERE PRIOTITEITEN.Opgelost is het niet. Wel duidelijk dat Vista niet de oorzaak kan zijn van tot nu toe gemelde problemen. (Zie één van de reacties hieronder) Inmiddels een uitvoerige update gekregen. Vista is nu sneller en lijkt er wel van te zijn opgeknapt. NU IK NOG. Ik kom zeker terug hier. Vanwege leerzaam. Groet, Yvonne

Laatst bewerkt:
Begin eerst maar eens te vertellen wat merk en type van die laptop zijn!

Van vista naar XP Typenr enzo

Goede vraag

Acer Aspire 7720Z

Gekocht mei 2008

Leverancier gaf toen de problemen zich opstapelden nul op request bij vraag of ze er Vista wilden afhalen .
Groet,
Yvonne

Zoals je kunt zien bij Acer zelf niet.

Je zou dan kunnen kijken of Linux zelf de drivers heeft, maar er is een redelijke kans dat dan een gedeelte van de laptop-onderdelen wel werken, maar ook een aantal niet.....

Dank je wel

Dank je wel voor de moeite! :thumb:

Zal ik dan maar geduldig wachten op de nieuwe versie waaraan gewerkt wordt Vista SP2?
Of valt er hier ook over het omgaan met het weerbarstige Vista e.e.a. te leren?

Maar wat zijn je problemen met Vista?? Draait inmiddels gewoon probleemloos hoor!

Vista

Vooral te maken hebbend met andere softwaretoepassingen, zoals Office

* Toetsenbord: veel functies geven problemen, tekens raken door elkaar, dat soort dingen. Tijdelijke oplossing is om steeds van Nederlands naar VS te schakelen, maar dat moet honderd keer per dag. Niet handig dus.
* Schrijven van deze mail duurt al veel te lang omdat tekst ergens anders naar toe springt. Probleem dat ik dacht te hebben opgelost door mousepad uit te zetten zodra ik met externe draadloze (Microsoft) mouse werk.

Het lijkt alsof zich dingen afspelen waarom ik niet vraag
* Voor mij volkomen nieuwe schermen komen op die vragen stellen over "nu afsluiten" en over problemen terwijl die er nu juist eens NIET zijn. Dan wordt gesuggereerd dat ik acties moet ondernemen om die problemen opgelost te krijgen.
* de cursor werkt niet meer, geen enkele actie is meer mogelijk in een tekst waarin ik werk.
Het zijn zonder uitzondering problemen die ik niet ken van mijn vorige laptop of de desktop.

Ik zal ze de komende dagen wat beter gaan inventariseren.

Hoe dan ook: geweldig hoe u me probeert te helpen.

Wie weet kom ik nog eens zover dat ik anderen van dienst kan zijn. (en misschien vriendjes worden met Vista):p

Vriendelijke groet,
Yvonne

Alles wat je nu opnoemt komt 100% zeker niet door Windows Vista.

Zet inderdaad alles op een rijtje, dan zullen wij proberen om je van de problemen af te helpen, met alle plezier!

Ikzelf heb ook de acer aspire 7720 (G-versie, de Z-versie zal nog wel wat beter zijn in de hardware specificaties) maar bij mij werkt vista echt wel heel goed hoor ;)

Heb je wel al bijvoorbeeld gecontroleerd op spyware met superantispyware
want het lijkt me zo dat je wel heel erg vreemde problemen hebt...

Nogmaals Dank!

Allemaal heel veel dank. voor vandaag ga ik het hierbij laten. Vanaf morgen ga ik goed bijhouden wat er gebeurt EN die spywaretip ga ik zeker ook na. Ik vermoed al een tijdje dat er in ieder geval iets aan de hand is met reacties tussen Vista en De Office Applicatie. Maar goed. Fijne Avond.
Vriendelijke groet,
Yvonne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan