van Vista terug naar XP op een dell laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

lloydvdw

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Hoi,
Ik heb een vraagje. Mijn broer kocht zich overlaatst een nieuwe Dell laptop (Inspiron 1545). Als besturingsysteem werd Windows Vista meegegeven.
Nu ik ben niet zo aan die Vista en zou er graag Windows XP opzetten.
Ik heb zelf ook Dell Inspiron laptop van ongeveerd 3 jaar oud en er zit een (van dell uit) Windows XP cdtje bij. Is het mogelijk om via deze cd, Windows XP te installeren, zonder dat er zich eventuele problemen vormen.
Zijn de drivers van de nieuwe Dell laptop niet afgesteld op Vista bijvoorbeeld?
En kan ik 2x de zelfde serial gebruiken (die, als ik me niet vergis, onderaan op een stickertje op mijn oude laptop staat)?

Alvast bedankt!

Lloyd

Ja dat kun gewoon doen.

Gewoon vista erafhalen en dan xp instaleren.

Als het goed is kan je de code 2x gebruiken.

Over de drivers, die kun je downloaden op de Dell site.

Ja dat kun gewoon doen.

Mag ik ook de originele driver cd gebruiken die erbij is geleverd?

Hoi !

Waarom zet je niet Win 7 RC 7100 over Vista heen ?

Dan ben je en niets kwijt, en je hebt de beschikkeing iver een gratis virtuele XP SP3-installatie.

Licentie krijg je er bij, en is 1 jaar geldig.

Bevalt het je niet, kun je altijd nog definitief naar XP (of Win 7 !) overstappen.

Greetz,

Harry.

ik heb zonet windows XP proberen installeren. Ik stak mijn windows XP cd in en opgestart via boot from cdrom. Terwijl de setup aan het laden is, zegt het ineens, setup is loading windows, en dan krijg ik telkens een blue screen...

Wat moet ik nu doen?

In

Hoi !

In het bios kijken of je daar je HDD als " Native IDE " kunt instellen.

Zoniet: Sata drivers downloaden, daarmee je XP-CD slipstreamen, of op een floppy zetten en een externe floppy-drive gebruiken.

Op een USB stick zetten kan waarschijnlijk ook wel lukken.

In dat geval direct na het opstarten van de XP-CD op F6 trommelen.

Je bent niet de enigste met dit probleem: gebruik de zoekfunctie van dit forum of: http://www.google.nl/search?hl=en&q...avclient-ff&rlz=1B3GGGL_enNL325NL326&ie=UTF-8

Of......zie mijn voorgaande post.

Greetz,

Harry.

In

Hoi !

In het bios kijken of je daar je HDD als " Native IDE " kunt instellen.

Zoniet: Sata drivers downloaden, daarmee je XP-CD slipstreamen, of op een floppy zetten en een externe floppy-drive gebruiken.

Op een USB stick zetten kan waarschijnlijk ook wel lukken.

In dat geval direct na het opstarten van de XP-CD op F6 trommelen.

Je bent niet de enigste met dit probleem: gebruik de zoekfunctie van dit forum of: http://www.google.nl/search?hl=en&q...avclient-ff&rlz=1B3GGGL_enNL325NL326&ie=UTF-8

Of......zie mijn voorgaande post.

Greetz,

Harry.

harry ik heb je proberen toevoegen op msn, maar het is mislukt, zou jij mij even willen toevoegen? mijn email adres heb ik je doorgemaild

Laatst bewerkt:
Hoi !

Sorry, maar daar kan ik echt niet aanbeginnen !

Er zijn er nog tietallen zoals jij en ik beantwoord al zo'n 100 emails per dag over PC-problemen.

Je zult het met dit (geweldige !) forum moeten doen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Sorry, maar daar kan ik echt niet aanbeginnen !

Er zijn er nog tietallen zoals jij en ik beantwoord al zo'n 100 emails per dag over PC-problemen.

Je zult het met dit (geweldige !) forum moeten doen.

Greetz,

Harry.

Geen probleem dat is begrijpelijk.
Wel mijn vraag is de volgende,
ik heb drivers sata drivers gezocht op de dell site.
welke moet ik juist downloaden? Zijn het sata drivers voor xp of voor vista? En moet ik ze eerst installeren? Of gewoon de setup op stick zetten, want ik begrijp het niet echt goed wat je bedoeld :(

200s75x.jpg

Laatst bewerkt:
ik ben zonet naar de bios gaan kijken.
en deze informatie vond ik van SATA

SATA Operation (3 keuzes)
°Disabled
°ATA
*AHCI

dan een textje

This option configures the operation mode of the integrated SATA hard drive controller.

Disabled = The SATA controllers are hidden
ATA = SATA configured for ATA mode
AHCI = SATA configured for AHCI mode

Dus wilt dit zeggen dat er al standaard SATA drivers op geinstalleerd staan? Ik zou het raar vinden dat het op nog IDE geconfigureerd zou staan, het is tenslotte een nieuwe pc

(de keuze staat op AHCI)

Hoi !

Zet de keuze op ATA en klaar is keer !

Niets met Sata-drivers te maken verder.

Greetz,

Harry.

Ja dat kun gewoon doen.

Een CD key van microsoft voor windows kan je niet 2x gebruiken tenzij het erop vermeld staat voor 2-cpu.
De drivers moet je kijken op de site van Dell of je die er vanaf kunt downloaden. Anders wordt het zoeken per onderdeel naar de drivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan