van vodafone naar KPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martinvdv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Mijn vrouw heeft een prepaidtelefoon Motorola V550....? van Vodafone. Nu heeft ze sinds enkele dagen een abonnement (met nummerbehoud) incl. een ander toestel, ook van Vodafone. Het "oude" toestel wil ik voorzien van KPN-SimOnly en aan mijn zoon geven zodat hij altijd bereikbaar is. Mijn vraag is nu "kan ik zonder meer die vodafone prepaid simkaart vervangen door de KPN-simkaart"?

dat ligt eraan hoe oud dat toestel van vodafone is.
er zal wel een simmlock opzitten

wanneer het toestel langer dan 1 jaar in gebruik is dan zijn ze verplicht om hem simmlock vrij te maken

bij korter dan 1 jaar dan zullen (en mogen)ze er kosten voor berekenen

en simlock vrij maken is niet te duur hoor rond de € 10,-

Het toestel is al een jaar of 3 oud dus dat zal geen probleem zijn.

Maar ik ging ervan uit dat (tja, newbie) simlockvrij maken wil zeggen dat daarna dezelfde simkaart gebruikt kan worden bij bellen via een andere provider. Maar in dit geval komt er dus een totaal nieuwe simkaart in.

Een toestel is dus pas via andere providers te gebruiken wanneer deze simlockvrij is, heeft dus verder niets met de simkaart te maken?

simlock is een soort beveiliging dus omdat ze niet willen dat je bijvoorbeeld na een week al na een ander gaat(de meeste toestellen krijg je gratis bij een abbo ofzo en ze willen natuurlijk wel eerst verdienen aan je als je ermee belt bij hun)

dus moet ie er eerst af als je naar een andere providor gaat

daarna kun je dus zo'n los sim-kaartje van een ander zetten

staat er op het toestel vodafone.
probeer anders een kaartje van een andere provider of die het doet.
zo niet dan weet je zeker dat er een simlock op zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan