• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van Werkblad naar Word-document

Status
Niet open voor verdere reacties.

deTuinman

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Hallo ik ben bezig met een quick-scan visualisator en daar moet nog het nodige aan gebeuren.

Ik wil een bepaald gedeelte van een werkblad (in dit geval is het werkblad 'resultaten'
de cellen A1 tot en met G40 middels een knop laten genereren naar een word-document.

Ook zou het mooi zijn als dit worddocument een naam krijgt die met name door een invoering wordt bepaald, bijvoorbeeld , bedrijfsnaam en datum, waardoor er netjes iedere keer een nieuw document wordt aangemaakt.

Ten slotte zou het compleet werken als alle invoeringen in excel middels een knop ook automatisch een nieuw werkblad wordt aangemaakt met die data waardoor je een database erop nahoudt.

http://www.2shared.com/file/3558814/57fcb776/voorbeeld11_print_macro.html

ps. oja nog 1 dingetje is het mogelijk een kleinvenstertje aan het document toe te voegen waarin je een blader knop kunt plaatsen,waardoor je bedrijfslogo's of iets dergelijk kan toevoegen?

Laatst bewerkt:
Cross posting zonder verwittiging is niet netjes zoals je nu waarschijnlijk al begrepen hebt, maar allee, een werkende code

Code:
Sub XLRangeToDoc()

Dim objWordApp As Object
    Dim objWordDoc As Object
    Dim rngData As Range

Set rngData = Range("A1:G40")

' create instance of word and open doc
    Set objWordApp = CreateObject("Word.application")
    objWordApp.Visible = True
    Set objWordDoc = objWordApp.Documents.Add

' Copy xl range
    rngData.Copy

' Paste the range
    objWordApp.Selection.PasteSpecial Link:=False, DataType:=1, _
    Placement:=0, DisplayAsIcon:=False

objWordDoc.Save
    objWordDoc.Close
    objWordApp.Quit

Set objWordDoc = Nothing
    Set objWordApp = Nothing

End Sub

Mvg

Rudi

het doet mij weinig, ik moest ff wat weten en het is gelukt, thanks

Eerst zich te goed voelen om een linkje te plaatsen naar het andere forum, en dan zulke reactie. Goed bezig, we kijken allemaal naar jou op!

het doet mij weinig, ik moest ff wat weten en het is gelukt, thanks

Account OpSlot gezet bij OfficeForum.
En als De Tuinman zijn houding t.o.v. alle helpers (links of rechts - het maakt mij niet uit op welk forum het is) niet wijzigd dan is een IP ban de volgende actie.

HEB AL DIK SPIJT DAT IK ER MIJN TIJD HEB INGESTOKEN EN OP DE VRAAG GEANTWOORD HEB
Mijn verontschuldigingen aan alle helpers van dit forum

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Voordat dit helemaal uit de hand loopt, sluit ik deze topic.

Ik hoop dat het voor de TS duidelijk mag zijn, dat het niet gewaardeerd wordt om op diverse forums te plaatsen Zonder het even door te geven, zodat er niet dezelfde antwoorden gegeven worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan