van win 98 naar xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

marleen40

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2005
Ik zou graag wat willen weten, mijn vader heeft een pc van het merk siemsens met recovery cd van win 98 nu is mijn vraag hij heeft genoeg ruimte dus wilde ik er xp op zetten zou dat kunnen?
Ik heb het al geprobeert maar als de update van xp is gedaan dan krijg ik een zwart scherm na het opnieuw opstarten en dat er iets veranderd is met veilige modus en nog meer staat erop en dan binnen een paar seconde naar normaal beeld gaat of zo iets als ie dan klaar dan begint ie te scandisken zeg maar daar na is het beeld zwart......als ik de pc opnieuw opstart begint het weer opnieuw.......
Iemand een idee hoe ik dat moet doen want ik heb me laten vertellen dat het wel gaat xp erop zetten....zelf heb ik geen verstand van zulke pc met een recovery disk erbij....:confused:
marleen

Wanneer je de cd in de computer stopt, kan je kiezen voor Systeemcompatibiliteit controleren.

Doe dit eerst eens. Kan je evt zien waar je een struikelblok gaat tegenkomen.

Mvg P

Hallo !
Hoe heb je XP geinstalleerd ? Over Win 98 heen ? Dan heb je toch een melding gehad over hard/software die niet meer werkt onder XP ?
Op een OEM-PC (Compaq, Siemens, HP etc.) kun je beter eerst je harde schijf formatteren en dan XP opnieuw installeren.
Let op: Wel eerst je belangrijke gegevens backuppen, want je raakt alles kwijt.
Ook eerst de drivers van je MOBO opzoeken.
Mijn ervaring is dat het installeren van XP over een ouder OS bijna altijd problemen geeft.
Lees dit eens door:
http://www.schoonepc.nl/instal.html
Greetz,
Harry

Geplaatst door patrickt
Wanneer je de cd in de computer stopt, kan je kiezen voor Systeemcompatibiliteit controleren.

Doe dit eerst eens. Kan je evt zien waar je een struikelblok gaat tegenkomen.

ja zal dat morgen gelijk eens doen.......bedankt

Mvg P
:thumb:

Geplaatst door Harry Snor
Hallo !
Hoe heb je XP geinstalleerd ? Over Win 98 heen ? Dan heb je toch een melding gehad over hard/software die niet meer werkt onder XP ?
Op een OEM-PC (Compaq, Siemens, HP etc.) kun je beter eerst je harde schijf formatteren en dan XP opnieuw installeren.
Let op: Wel eerst je belangrijke gegevens backuppen, want je raakt alles kwijt.
Ook eerst de drivers van je MOBO opzoeken.
Mijn ervaring is dat het installeren van XP over een ouder OS bijna altijd problemen geeft.
Lees dit eens door:
http://www.schoonepc.nl/instal.html
Greetz,
Harry

nee dat heb ik gedaan schoon begonnen zeg maar...het gaat goed met aan en uit zetten maar als ik de update's heb opgehaald loop ie vast en doet ie niets meer..........
Maar ik hoor mensen zeggen dat het helemaal niet kan...dus dan moet ik maar wind 98 erop gaan zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan