Van win2000 naar win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart1205

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 apr 2003
Hallo, ik zit met een probleempje

Ik heb op een oude pentium windows 2000 staan, maar omdat dit te traag werkt en nogal veel geheugen inneemt, zou ik willen overgaan naar windows 98.

het probleem is dat ik van nul zou willen beginnen, dus de harde schijf formatteren. maar hier zit juist het probleem. ik krijg ze langs geen kanten geformatteerd. kan iemand mij uitleggen hoe ik dit best doe?

Dank bij voorbaat.

onder het opstarten f8 inraggen kom je in een menutje, opstarten in ms dos kiezen, format c:

Hoi,

Het is dan misschien wel handig om een bootdisk bij de hand te hebben (of hier zelfs mee te beginnen) omdat er na het formatteren geen besturingssysteem meer op staat en dus niet meer opgestart kan worden (win98 cd is niet bootable dacht ik?).

Je kan hier een bootdisk downloaden.

Voor het formatteren staat hier een handleiding.

[edit] Als je schijf nu een NTFS indeling heeft zal je eerst Partition Magic of FDISK moeten gebruiken om er een FAT32 indeling van te maken [/edit]

Succes! :thumb:

Laatst bewerkt:
iedereen zegt altijd maar afsluiten en dan kiezen starten in ms-dos-modus, maar dat staat er helemaal niet tussen. en wanneer ik kies veilige modus met dos-prompt, start windows toch nog op, maar dan precies op de achtergrond, want er is nog steeds een venster te zien met de knoppen sluiten, minimaliseren en maximaliseren.

Geloof niet dat ik het daar over gehad heb :D

Ik zei dat je beter een bootdisk kan gebruiken en daarmee opstarten.. anders heb je na het formatteren een probleem.

Voor het gebruik van een bootdisk kan je hier kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan