Van Win98 naar Win XP...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Hoi,

Iemand had me gevraagd om Win XP op haar computer te zetten. Nu heeft ze zelf Win 98 erop.
Hoe kan ik het beste Xp erop zetten....??

Win 98 formatteren en vervolgens is het de cd-rom van XP in de computer stoppen zodat hij daarvanaf gaat starten?

Heb verder GEEN ervaring met XP.

Bedankt vast

Nog een vraagje erbij... als je formatteerd kun je toch gelijk ervoor zorgen dat FAT naar NTFS veranderd?
Dit kan met behulp van fdisk toch?

Of moet dit op een speciaal maniertje weer..?

Win 98 formatteren en vervolgens is het de cd-rom van XP in de computer stoppen zodat hij daarvanaf gaat starten?
Dat lijkt mij het beste ja, maar kan ook tijdens de installatie van winXP geregelt worden.
Nog een vraagje erbij... als je formatteerd kun je toch gelijk ervoor zorgen dat FAT naar NTFS veranderd? Dit kan met behulp van fdisk toch?
Nee dat kan niet met fdisk, je kan het wel meteen tijdens de installatie van winXP regelen.
Kijk hier eens voor meer info.

tenzij je een schone installatie wil doen(zonder alle ouwe virussen en spyware) kun je ook gwn een upgrade doen zonder dingen te verliezen

Hoi,

Geplaatst door skelle
tenzij je een schone installatie wil doen(zonder alle ouwe virussen en spyware) kun je ook gwn een upgrade doen zonder dingen te verliezen

Dat kan inderdaad, maar als je een stabiel systeem wilt is het aan te raden om een schone installatie te doen.
Het is meer werk, maar dan heb je ook wat. :thumb:

Diamond, zorg er wel alvast voor dat je weet welke hardware er in/bij die PC zit, en download alvast de benodigde XP-drivers daarvoor.

Installeren kan rechstreeks vanaf de CDROM van XP.
Even in de BIOS aangeven dat je van CD wilt booten, en dan de PC opstarten.
De setup van XP start dan automagisch, en tijdens die procedure krijg je vanzelf de mogelijkheid tot formateren, ook NTFS als je wilt.

succes. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan