Van Windows 10 naar Windows XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Omdat ik een paar programma's heb die ik wil gebruiken, maar alleen onder XP werken, heb ik een 2e hands laptop gekocht.
Daar staat W10 op. Kan ik daar XP omzetten? En zoja hoe moet ik dat doen?
Groet,
Martin

Voor dat soort dingen heb ik op mijn Windows 11 PC VMWare draaien met daarin drie VM's, Windows XP, Windows 7 en Windows 10.
Dat is dus ook een mogelijkheid.

Ik zou ook aanraden om te kijken of er geen vervangbare programma's zijn die wel onder Windows 10 en 11 werken.

Dat is juist, helaas zijn die programma's er niet altijd.

Zoals in post 3 staat zou een goede oplossing kunnen zijn. Edmoor is daar heel goed in, maar ik bak daar niets van.

Het antwoord op de eigenlijke vraag is naar mijn mening dat het geen probleem zou moeten zijn.
Uiteraard heb je dan wel een Windows XP installatie DVD of USB nodig met bijbehorende licentie sleutel.

Ik heb een 2e hands laptop gekocht om daar XP op te zetten, want mijn 2 progjes tw. Davi-Cash en KONIG USB video-grabber werken niet met W10.
Vandaar wil ik W10 eraf halen en XP er op zetten.
Verder gebruik ik die laptop niet.

Opgelost.
Vriend heeft nog een XP versie met code.

Niet opgelost dus.
Ik heb nu dus een kale laptop met alleen Windows XP (SP2) erop.
Als ik de driver voor Konig Grabber wil installeren krijg ik hetvolgende scherm:
TM5600 TV device NOT found.
Hoe kan ik dat oplossen en waar?

Ik heb de oude grabber weggedaan en een nieuwe besteld voor W10. Hoop dat het dan lukt.
Bedankt.

Op de laptop die ik 2e hands gekocht heb (DELL Latitude D620) heb ik Windows XP gezet. Verder is hij helemaal leeg, maar nu heb ik de installatie CD-ROM van deze Dell nodig. Weet iemand waar ik die kan krijgen?

Ik heb de drivers gedownload. Als ik stuk voor stuk .exe uitvoer, naar welke map moeten ze dan gekopieerd worden?

Het zijn installaties, die doen hun werk zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan