Van windows 7 home edition naar win8 prof "upgraden"

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Berichten
869
Hallo,

Ik heb zojuist een upgrade cd ontvangen nar win8 professional.
Momenteel gebruik ik windows 7 home edition (die bij mijn laptop werd geleverd als interne installatie) maar omdat deze erg langzaam is, en ik wilde formatteren dacht ik; waarom nu niet windows 8?
Voor ik deze ga installeren:

- Het is een win8 cd, met een eenmalige code.
- Er staat windows 7 op, vrij vol en langzaam, deze wil ik formatteren.
- Ik heb 2 partities, waarvan ik alle software/bestanden op de D:\ partitie heb staan.. blijft dit zo, en kan ik mijn software blijven gebruiken of moet ik deze opnieuw installeren. (photoshop, office 2010, steam, spelletjes)

Mijn grote vraag: is het mogelijk om windows 7 te formatteren en dan windows 8 te installeren met deze windows 8 cd-rom?
Bedankt,

Bluetoothusb
 
Hoi,

Als je een Windows 8 UPGRADE edition hebt dan kun je die alleen over een legitieme Windows 7 heen zetten, dus geen schone installatie, omdat tijdens de installatie van Windows 8 de software 'kijkt' naar een legitieme installatie van het vorige besturingssyteem en zonder die Windows 7 kun je Windows 8 simpelweg niet activeren.

Toch je harde schijf formateren, Windows 7 installeren, activeren, en dan de upgrade er over heen.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
**Had nog even die verboden registeroplossing gelezen (voor hij is verwijderd). Dit is handig, maar denk ik niet nodig:**

bedankt voor je antwoord. Ik heb wel een code bij deze windows 8 gekregen.
Wat er op deze CD staat is:

Microsoft® Windows® 8 Pro
64-Bit x64 Full
Pre-existing OS License and Product Key Required.

Nits van een upgrade versie (op de bon staat wel upgrade).

Zou ik hem wel clean kunnen installeren zonder eerst windows 7 opnieuw te installeren? (activeren met de bijgeleverde key)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ben een beetje in de warrie nu...:confused:
Is het nu een volledige versie, of een upgrade ?
Als er staat FULL, zou ik het gewoon proberen.

Als het een upgrade betreft, dan zal je in setup waarschijnlijk een foutmelding krijgen dat er geen besturingssyteem gevonden is( weet ik niet zeker)
In het geval dat je wél kan installeren zonder waarschuwing, heb je kans dat Windows niet geactiveerd kan worden omdat er geen ouder besturingssysteem is gevonden.

Is een van de bovenstaande het geval kan je het gewoon zo doen als ik beschreven heb.
 
Ben nu voor de zekerheid bestanden op een externe harddrive aan het zetten.
Wat houdt win8 als ik de upgrade uitvoer?
registersleutels? instellingen, of worden deze juist gereset? Mijn D schijf kan ik neem ik aan na de hand wel resetten, alleen vraag ik me af of ik alle programma's moet deinstalleren.
 
Hoi,

Als je bij de upgrade je bestanden, instellingen en apps wilt behouden, kies dan Windows-instellingen, persoonlijke bestanden en apps.
Als je alleen je bestanden wilt behouden (Word-documenten, foto's, films en dergelijke) kies dan Alleen persoonlijke bestanden.
Als je geen van je instellingen, bestanden en apps wilt behouden, kies dan Niets.
 
Hallo,
Bedankt voor je antwoord.
Bij de setup heb ik niets behouden gekozen. Er vanuitgaand dat mijn D schijf niet geformatteerd wordt, is ook niet erg, deze ga ik nog formatteren.
Alle bestanden die ik wel wil behouden heb ik voor de zekerheid op een externe harde schijf gekopieerd.
Bedankt voor de hulp, en als het werkt, of als ik tegenslag heb betreft deze installatie, post ik het hieronder.

Groet,

Bluetooth
 
De D schijf wordt niet geformateerd, enkel de Windows schijf word overschreven.
Zo te lezen komt het goed, wijst zich allemaal vanzelf.
Als je nog een mooi startmenu zoals je gewend bent in Windows 7 wil hebben voor Windows 8, ik heb nog een licentie over.
 
Bedankt voor je hulp! Win8 draait prima! Moet nog wel even zoeken naar hoe en wat, maar dat komt goed. Een old-fasion startmenu zou wel fijn zijn.
Ik ben weer blij, als een kind met een nieuw raam!

Groet,
Bluetooth
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan