van windows 7 naar windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
ik heb een tijdje geleden een computer gekocht met daarop windows 7 home edition.
tegenwoordig als je een pc van de schap koopt krijg je er geen windows cd meer bij.
en dus ben je verplicht om met recovery cd's te gaan werken..
maak verder niets uit want het werkt gewoon naar behoren.

Echter nu wil ik dus een volledige windows 8 pro gaan kopen
en dan heb ik het niet over een upgrade.
als ik die nu ga installeren, krijg ik dan problemen met windows 7?
en zo nee, als ik mijn recovery cd draait krijg ik dan windows 7 weer terug..
want ik ben nog niet heel erg te spreken over windows 8 maar wil natuurlijk niet achter lopen.

Overigens wat is jou mening over windows 8?

Dan moet je een DUAL Boot draaien dus W8 naast W7, kan je zelf kiezen welke je opstart.

Als je een installatie naar W8 doet kan je niet meer terug naar W7 met je recovery CD's. Je formatteert namelijk je schijf.

dus het is een goed idee als ik windows 8 wilt eerst de boel te formatteren met een recovery cd
en daarna een dual boot maken...

Hoe maak ik een dual boot dan?

Nee, ten eerste kan je niet formatteren met een recovery en is het ook iet nodig want dan ben je W7 ook kwijt ;-)

Je zet W8 NAAST W7 op een apparte partitie.

ok want ik formatteer altijd met de hulp van de recovery cd, of is dat een ander soort formatteren? :confused:

en als ik eenmaal een dual boot heb gemaakt, met windows 8 en 7
kan ik dan alles ook weer terug zetten zoals het was?

Laatst bewerkt:
doe je een format bende windows 7 kwijt.
installeer je 8 naast 7 (dual-boot zoals eerder aangegeven) geen probleem met win 7
upgrade? Geen probleem met win 7

Er zijn verschillende vormen van een herstel-disk, de ene disk verwijst naar een verborgen sector op de hdd (deze zie je wel als je gaat formateren, hoef je niet persee iets mee te doen, zo kan je altijd terug naar 7) een andere herstel disk bevat een image van je win 7.

Ikzelf zou altijd gaan voor een clean install, hierdoor heb je de meeste/beste voordelen van de nieuwe windows, en hierbij ook die verborgen sector gewoon verwijderen.
Mocht je later willen downgraden naar Windows 7, download (illigaal) de goede versie via site x en installeer deze, bij aanschaf van je laptop heb je een licentie voor windows gekocht, waardoor je geheel LEGAAL Windows 7 kan terug zetten (let op dat je wel de goede versie dan download, anders zal het systeem je sleutel niet zal acceptereen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan