Van Windows 7 naar Windows XP Pro (SP3)

Status
Niet open voor verdere reacties.

christianvanloo

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Berichten
5
Heren goedenavond,

Graag zou ik van Windows 7 willen overstappen naar Windows XP Pro (SP3).

Waarom?

- Ik vind Windows 7 niet fijn werken
- Windows 7 loopt erg traag en vaak loopt hij vast
- Alle instellingen al geoptimaliseerd met Tweaks (Aero uitgeschakeld, msconfig, etc..)
- Enkele software werkt niet of niet goed


Mijn vraag;

Kan ik gewoon formatteren en XP Pro installeren?

Uiteraard moet dit kunnen, alleen hoorde ik dat drivers wel eens een probleem kon zijn.
Even op de website van ASUS gekeken. Ik heb een Asus K51AE notebook.
Kijk ik hier: http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Dan kan ik, als ik mijn notebook gegevens heb ingevuld, wel kiezen uit een Operating System; XP/7/7-64 bit.
Het lijkt dus of alle drivers wel 'beschikbaar en aanwezig' zijn.

Iemand hier ervaring mee? Gaat dit zo lukken? Waar moet ik op letten?

Laat eveneens de laptop van mijn vriendin omgezet van Vista naar XP.
Daar herkende hij geen harde schijven en moest ik dus via een USB-floppydrive een missend bestand bij de install (via knop F6) 'invoegen' om de harde schijven om te zetten naar SATA.
Moet ik dat nu weer verwachten of...?

Groeten,
Christian
 
ik denk dat het wel gaat lukken. vaak werkt het niet bij laptops die geen support hebben voor xp drivers (omdat ze te nieuw zijn) maar aangezien die van jou dat wel heeft moet het werken.
 
WELKOM OP HELPMIJ>NL

Je zit met je verhaal idd toch wel een heel eind op de goede richting.
Jammer dat w7 je a niet bevalt en b niet goed werkt bij je.Dit laptopje zou met gemak w7 moeten draaien.welicht is er iets anders aan de hand.Maar goed dat is je eigen keuze.

Wat betreft het SATA verhaal..klopt xp heeft moeite met sata.
Nu zie ik geen sata drivers bij de xp driver sektie.
wellicht is dit in je bios instelbaar.
 
[...]Laat eveneens de laptop van mijn vriendin omgezet van Vista naar XP.
Daar herkende hij geen harde schijven en moest ik dus via een USB-floppydrive een missend bestand bij de install (via knop F6) 'invoegen' om de harde schijven om te zetten naar SATA.
Moet ik dat nu weer verwachten of...?

Groeten,
Christian

Als er een SATA schijf in zit en je kunt in de BIOS de schijfcontroller niet omzetten naar IDE emulatie, dan zul je de SATA drivers moeten integreren in een nieuw te branden XP installatie-cd.
Makkelijkst te integreren m.b.v. nLite.
SATA-drivers die je nodig hebt moeten helemaal uitgepakt zijn én (minstens) een TXTSETUP.OEM bestand, een .SYS bestand en een .INF bestand bevatten. Zoals het eerste bestand al aangeeft: Je zult die driver(s) als text-modus drivers moeten integreren via nLite (dus niet als PnP-modus driver).

Succes,

Tijs.
 
@Dnties: wat nou als er op site ASUS geen sata drivers gegeven worden(zowel niet onder xp als w7) en er ook geen IDE emulatie is?
Het gekke is dat wel alle andere xp drivers voorhanden zijn.

Feit:Laptop heeft een sata schijf,dat is zeker.
 
Heren,

Als eerst bedankt voor de reacties.
Gisteravond de stoute schoenen aangetrokken en gewoon eens geprobeerd over te zetten naar XP.
Echter het ging al snel mis, maar ik vermoed niet door XP.

Ik kreeg deze foutmelding na het doorlopen van alle controllers in de setup van Windows.



Uploaded with ImageShack.us

Nu heb ik een vermoeden dat het een hardware probleem is, die misschien dus ook de oorzaak is van het langzame functioneren.

Iemamd enig idee?
Uiteraard heb ik de stappen die in beeld staan allemaal wel doorlopen...zonder resultaat. Foutmelding blijft terugkomen.

Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan