van windows 8 naar windows 7 op de medion md99310 niet mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbasco

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2014
Ik heb een Medion MD99310 gekocht, in de veronderstelling dat er windows 7 op geïnstalleerd kon worden, maar degene die dit laatst op een medion voor mijn vriendin heeft gedaan meldt me dat het nu niet gaat. Hij heeft al contact opgenomen met Medion maar die zijn net zo snel als dikke poep door een trechter. Heeft iemand er al ervaring mee om windows 7 op de medion md 99310 te zetten?
Dit is de quote die hij mij zei, ik heb er weinig verstand van:

"Medion heeft de BIOS helemaal dichtgespijkerd, het is nu alleen mogelijk om de bijgeleverde windows 8 te draaien. Zelfs opnieuw installeren met een nieuwe harde schijf is niet mogelijk aangezien de schijf niet eens te selecteren als bootschijf"

iemand een idee?

Ten eerste een vraag: waarom wil je Windows 7 op de computer hebben?

Theoretisch zal je wel Windows 7 erop kunnen zetten. Ervoor moet je vermoedelijk secure boot in het BIOS/UEFI uitzetten. Of je laat secue boot aanstaan, dan moet je alleen ervoor zorgen dat de laptop vanaf DVD kan opstarten.

Een ander verhaal is of er Windows 7 drivers zijn. Ik heb even gekeken en ze niet gevonden. Misschien omdat de laptop zo nieuw is.

Indien je alleen niet kan wennen aan de kachels van Windows: download classic shell (is gratis) of start8 kost $4,99.

Succes ermee!

Als je in de BIOS :
1.Change Supervisor Password invult, daarna
2. Change User password invult, dan daarna
3. password on boot op enable zet.......

dan kan je in de BIOS de Secure boot op disable zetten en wanneer je dan nog niet kan opstarten via de dvd of usb, dan CMS nog even uitzetten.

Dit geldt echter alleen als je dus nu niet vandvd of usb kan booten en als je dus geen andere besturingssysteem kan installeren.

Dit zelfde heb ik met mijn Acer laptop aan de hand gehad, ik wilde er 2 schijven in...namelijk Ubuntu en Win 7.
Ik heb er weken over gedaan om dat voor elkaar te krijgen, nu is het dan toch gelukt........via bovenstaande tips.

Het kan dus wel.

ps. Het is niet relevant om te vragen waarom hij Win 7 wilt. Niet iedereen is gecharmeerd van Win 8 (ik zeker niet) en ook niet met een aanpassing. Mijn persoonlijke mening is dat het crap is.

Laatst bewerkt:
Bedankt Femke, ik heb het doorgegeven. We zullen het snel horen.
De reden dat ik per se windows 7 wil, is dat ik windows 8 mij constant mateloos irriteert. Kan er gewoon echt niet aan wennen. Toen ik op de medion van mijn vriendin windows 7 liet installereren, bleek hij ook nog eens een stuk sneller, dan op windows 8, dat bij elkaar vind ik genoeg reden voor mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan