van windows 8 naar windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesperr

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2010
hallo,

Ik heb laatst een laptop gekocht waar windows 8 op geïnstalleerd was.
Nu wilde ik windows 7 op deze laptop installeren, alleen heeft de laptop geen cd-rom station.
Daarom heb ik via meerdere manier geprobeerd een bootable ubs stick temaken met windows 7 erop, onder andere via het programma poweriso.
en met de usb tool van microsoft. Maar elke keer als ik deze usb-stick(met windows 7) selecteer in het bootup menu van mijn laptop, gaat de laptop gewoon verder met opstarten.
Wat ik nu geprobeerd heb is door de computer opnieuw optestarten in geavanceerde modus, daarna ''instellingen van UEFI-firmware" selecteren.
Dan komt het boot menu tevoorschijn, hier selecteer ik dan mijn usb.
Ook heb ik mijn usb nu boven aan in de boot priority order gezet, maar dit lijkt ook niet tewerken.

hopelijk weten jullie hoe dit opgelost kan worden.

dan is die stick vooralsnog niet bootable. Er is dan iets misgegaan bij het maken van die usb.

Daarbij kenmerkend, heb je vooraf alle benodigde drivers voor windows 7 voor je systeem al opgehaald?

Bedankt voor je reactie!

Okee. Enig idee of het me gaat lukken of ik die usb stick bootable ga krijgen, of kan dat niet bij alle usb's?
Nee de drivers heb ik nog niet opgehaalt dit wil ik doen zodra windows 7 erop staat.

Via een andere pc kan je met een originele windows 7 dvd en een usb stick met wintoflash een usb installer maken zoals je in je startvraag omschreef. Hierover had ik een artikeltje(soort handleiding) geschreven in een al wat oudere nieuwsbrief van helpmij. Maar die kan jij denk ik niet meer teruglezen ben ik bang.

okee bedankt,
Maar het lukt me nu nog steeds niet, ik heb windows op de usb stick gezet met wintoflash(filmpje op hun site gevolgd)
Maar nog steeds start hij niet op via de usb. Ik heb het nu met twee verschillende usbsticks geprobeerd.
hierna heb ik nog een handleiding gevonden om het hele proces via cmd tedoen, maar dit werkt helaas ook niet.
Ik moet iets verkeert doen, maar wat..?

Zonde trouwens. Voor Windows 8 heb je nu ook al betaald. En heb je wel een installatieset van Windows 8?
Als je die niet hebt en op een gegeven moment besluit toch naar 8 te gaan moet je dat opnieuw aanschaffen.
Wat is je reden om naar Windows 7 te gaan?

Het blijkt dat ik een soort van preinstalled windows 8 heb welke ik heel moeilijk kan herinstalleren omdat ik daar geen cd of key voor de volledige versie voor heb.
Nu staat windows geinstalleerd op mijn hdd inplaats van mijn ssd dit wil ik dus andersom. En zoiezo ben ik erg gewent aan windows 7.

Iemand misschien een andere manier om een bootable USB te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan