van windows 98 se naar windows xp home edition

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alphonse

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2005
Hoi,

Ik heb thuis nog wat "huiswerk'" gedaan en kom dus met de volgende gegevens (sommige overbodig waarschijnlijk, maar toch maar vermeld):

- compaq presario 1200-xl-109
- werkgeheugen nu: 192,0 Mb (188, Mb).
- AMD-K6(tm) 3D processor
- bestandsysteem, virtueel geheugen, pc-kaarten (PCMCIA): elk 32-bits
- opslaggeheugen:C-schijf: gebruikt 3,52 Gb en beschikbaar 711 Mb en capaciteit 4,21 Gb.
D-schijf: gebruikt 560 Mb en beschikbaar 839 Mb en capaciteit 1,35 Gb.

Mijn vragen :

- verhogen werkgeheugen van 192,0 naar 256,0 Mb; kan dat bij dit type laptop ? en wat is de (schappelijke) prijs ?
- kan ik dat zelf doen dat uitbreiden v/h geheugen en waar moet ik op letten en/of aan denken ?
- de grootte van de nog aan te schaffen usb-stick om (vooraf) mijn bestanden en programma's op te slaan.
:o

Het zal een zeer traag systeem worden, zelfs als je alle visuele toeters en bellen uitzet in XP.

Een geheugen uitbreiding is natuurlijk nooit weg, want XP draait pas een beetje met 256mb.

Toch zou ik hem gewoon op 98 laten draaien.

Lange Pier zei:
Het zal een zeer traag systeem worden, zelfs als je alle visuele toeters en bellen uitzet in XP.

Een geheugen uitbreiding is natuurlijk nooit weg, want XP draait pas een beetje met 256mb.

Toch zou ik hem gewoon op 98 laten draaien.
Volgens informatie kan ik het geheugen van mijn laptop niet verder verhogen dan 192 Mb. Geld voor een nieuwe pc/laptop heb ik niet. Laatste tijd regelmatig berichten (Microsoft;Bankinstelling;firewall-leverancier) dat medio juli het gedaan is met uitgeven van patches (Microsoft) en updates (firewall) en garanties beveiliging bij bijv. internetbankieren

Hallo !

Probeer het eens met Win 2000 Pro, dat moet wel lekker draaien op jouw configuratie.
Evt. kan ik je er wel aan helpen.

Greetz,

Harry.

Harry Snor zei:
Hallo !

Probeer het eens met Win 2000 Pro, dat moet wel lekker draaien op jouw configuratie.

Greetz,

Harry.
Hoi
ik heb recentelijk (achteraf bezien wat ondoordacht) tweedehands een unsealed versie van windows xp gekocht voor 75 euro (voor die prijs val ik mij geen buil aan). de twijfel of dit een juiste aankoop is geweest neemt wel toe.

Ik werk hier op een soortgelijke desktop(amd K-6 500 mhz) en enkel het RAMgeheugen is stuk minder: 96 RAM. Gisteren had ik nog 64 RAM, toen ik uitbreidde naar 96(bedoeling was dat ik 1*64 had gekocht via ebay, maar men had mij 2*32 opgestuurd en ik heb maar 2 sloten:() was het een wereld van verschil. Ik heb nu niet zoveel geswap meer. Ik zoek nu nog steeds een latje van 64, zodat ik op 128 kom(prijzen van 1*128 zijn schreeuwend duur, dus dat doe ik neit voor zo'n ouwe pc)

Met bovenstaande wil ik zeggen dat je voor windows 2000 met 128 MB ideaal zit(let wel: mijn pc is dan wel getuned om zo weinig mogelijk geheugen te gebruiken, er zijn geen virusscanners, die komen pas als ik 128 heb.. Jij hebt dus nog reserve. ook xp op een amd k-6 is niet aan te raden, heb het al eens geprobeerd en alles ging retetraag. Ik raad je aan om windows 2000 te installeren.(verkoop die windows licentie, je kunt hem denk ik wel kwijt voor 50 euro. Voor zo'n oude computer zou ik trouwens geen licentie meer kopen(zeker niet als het als tweede pc is.)

Harry Snor zei:
Hallo !

Greetz,

Harry.

Lijkt mij een goed idee om Win 2000 te gebruiken. windows xp houd ik dan reserve thuis. enig dee wat de kosten zijn als je me aan kunt helpen (Win 2000) ? email mij anders op algottschalk@wanadoo.nl (of algottschalk@orange.nl is ook goed sinds kort).

[Probeer het eens met Win 2000 Pro, dat moet wel lekker draaien op jouw configuratie.

Greetz,

Harry.[/QUOTE] Geldt de genoemde mogelijkheid (windows 2000 pro) door jou nog ? Als het niet zo is, gewoon aangeven, hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan