van windows C maken

  • Onderwerp starter sjoerd1981
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sjoerd1981

Hallo

Heb gisteren opnieuw xp geinstaleerd...nu blijkt dat XP op partie d staat en niet op partie die C kan ik dat nog veranderen??????

want nou staat op c gewone bestanden die ik wou houden .
En op d dus windows.. als ik de bestanden die nu op c staan helemaal verwijder en die partie verwijder....word dan die d schrijf dan gewoon weer c.....en dat ik later op die verwijderde partie weer de rommel neer zet die ik wou houden.:eek:
 
Nope dit kun je niet meer veranderen tenzij je je computer opnieuw installeerd.
 
Dat is dan knap lastig dan maar zo laten....snap alleen niet hoe dat heeft kunnen gebeuren:eek:
 
Je hebt de partitie gewist en en nieuwe gemaakt, dan wordt de eerstvolgende vrije partitie de C:, voorheen de D:.

Vaak kun je de bestaande partitie formateren, maar niet altijd.

De volgorde is nu, de eerste partitie wordt nu de D: genoemd, de 2e C:, te ontdekken door diskmgmt.msc in start, uitvoeren in te trommelen.

Je kunt daar de schijfletter C: uitschakelen, met de XP cd opstarten en kijken of de windows installatie nu wel op de C: staat, dan dienen wel de opstartbestanden daar op te staan, en een herstelinstallatie uitvoeren, dan worden de verwijzingen weer de C:

Makkelijker is het om met een 98 opstartflop op te starten, die non dos partitie te verwijderen, de eerste dus, een nieuwe aanmaken, en weer met de XP op te starten en een verse installatie op die FAT32 te doen, en te laten formateren in NTFS.
 
Zal dat eens gaan proberen ....iedergeval hartelijk dank...:thumb:

all prettig weekend

mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan