Van Windows mail naar Outlook !

Status
Niet open voor verdere reacties.

toop

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Berichten
460
Op mijn PC met Vista draait Windows Mail. Nu heb ik een laptop gekocht met Windows 7 en daar draait Outlook express. Hoe krijg ik nu mijn mail van Vista ook in mijn laptop in Outlook.

gr.Toop
 
Hoi,

Hoe je 'weer terug' gaat van Windows Mail naar Outlook Express weet ik niet,
Maar ik heb daarover wel een andere vraag: waarom gebruik je Windows Live Mail niet?
Dat is namelijk het verbeterde 'zusje' van OE met bovendien meer handige mogelijkheden.

Als je dat namelijk gaat gebruiken weet is de oplossing wél:
Installeer WLM ook op de vista-pc, waarbij de gegevens uit Windows Mail worden geïmporteerd.
Vanuit WLM op de Vista-pc kan je de gegevens dan exporteren en vervolgens importeren op de pc met Win7.
Er zitten namelijk nogal wat verschillen tussen de manier waarop in de verschillende versies de gegevens worden opgeslagen. Met de voorgestelde 'acties', voorkom je allerlei conversie-handelingen en -problemen.
 
TS zal Outlook en Outlook Express wel door elkaar gooien.
Dat zien we vaker ;)
 
TS zal Outlook en Outlook Express wel door elkaar gooien.
Dat zien we vaker ;)

Ehh ... wie zijn 'we' ?
Even afwachten maar, je kunt via een aantal 'trucs' OE wel degelijk onder Win7 installeren ..... las ik in een ander topic hier op Helpmij.
Heb alleen geen zin om dat verder uit te zoeken, want onzin is het eigenlijk natuurlijk wél :confused:.
 
mail

Hoi,

Hoe je 'weer terug' gaat van Windows Mail naar Outlook Express weet ik niet,
Maar ik heb daarover wel een andere vraag: waarom gebruik je Windows Live Mail niet?
Dat is namelijk het verbeterde 'zusje' van OE met bovendien meer handige mogelijkheden.

Als je dat namelijk gaat gebruiken weet is de oplossing wél:
Installeer WLM ook op de vista-pc, waarbij de gegevens uit Windows Mail worden geïmporteerd.
Vanuit WLM op de Vista-pc kan je de gegevens dan exporteren en vervolgens importeren op de pc met Win7.
Er zitten namelijk nogal wat verschillen tussen de manier waarop in de verschillende versies de gegevens worden opgeslagen. Met de voorgestelde 'acties', voorkom je allerlei conversie-handelingen en -problemen.

Zal het uitproberen. Bedankt. Je bent de 1e met een wijs antwoord. TS
 
Wellicht heb je hier ook wat aan, kan je je contact personen overzetten.

On the Vista computer, open Windows Mail.
File - Export - Windows Contacts - CSV (Comma separated Values)
save the file

In Outlook:
File - Import and Export - Import from another program or file - Comma
Separated Values (Windows)
find the file

En wat betreft het wijze antwoord, we moesten eerst zeker weten over welk programma we het hadden.

Bron
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan